کاهش تولید خودروسازان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ / افت ۵ درصدی تولید ایران‌ خودرو

به گزارش برنا، این تیراژ در مقایسه با میزان تولید در مدت مشابه پارسال (تولید ۹۰۸ هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو) افت هفت دهم درصدی نشان می‌دهد.


برپایه این گزارش، ۸۱۵ هزار و ۵۴۸ دستگاه (معادل ۹۰.۳ درصد) از این خودروها مربوط به تولید خودروهای سواری بوده که در هم‌سنجی با پارسال افت ۱.۴ درصدی داشته است.


در این مدت، ۷۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه وانت (افت ۱.۵ درصدی)، ۱۰ هزار و ۷۹۹ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده (رشد ۱۰۲.۲ درصدی)، یک‌هزار و ۱۰۲ دستگاه ون (رشد ۳۴۹.۸ درصدی)، ۹۷۸ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس (رشد ۳۳.۸ درصدی) و ۵۹۸ دستگاه اتوبوس (کاهش ۳۳.۱ درصدی) تولید شد.


خودروسازان داخلی بهمن‌ماه امسال ۷۱ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو تولید کردند که در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال کاهش ۲۳.۷ درصدی داشته است.


افت ۵ درصدی تولید ایران‌خودرو


بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه امسال ۴۴۱ هزار و ۵۸۲ دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شد که حاکی از کاهش پنج ‌درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه ۹۹ است.


این تولیدات مشتمل بر ۴۳۵ هزار و ۲۱۴ دستگاه خودروی سواری، چهار هزار و ۷۶۵ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده، ۶۷۲ دستگاه وانت، ۵۴۸ دستگاه مینی‌بوس، میدل‌باس و اتوبوس و ۳۸۳ دستگاه ون بود.


آبی‌پوشان جاده مخصوص در بهمن‌ماه امسال ۳۷ هزار و ۹۸۷ دستگاه خودرو تولید کردند.


کاهش ۱.۶ درصدی تولیدات سایپا


برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، نارنجی‌پوشان جاده مخصوص نیز تا پایان بهمن‌ماه امسال ۳۷۸ هزار و ۶۹۰ دستگاه خودرو تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۱.۶ درصدی نشان می‌دهد.

ایران با مخالفان وارد مذاکره شود
هم اکنون بخوانید


این تولیدات شامل ۳۲۱ هزار و ۲ دستگاه خودروی سواری، ۵۶ هزار و ۴۲۰ دستگاه وانت، ۹۳۸ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده و ۳۳۰ دستگاه ون است.


گروه صنعتی سایپا در بهمن‌ماه امسال نیز ۲۱ هزار و ۳۸۹ دستگاه خودرو تولید کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا