بخش‌هایی از محورهای ورودی تهران- قم به مناسبت نوروز پاکسازی شد

همزمان با اجرای طرح اقدام ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در سراسر کشور، صبح امروز برنامه پاکسازی بخش‌هایی از محور ورودی تهران- قم با حضور سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، حسن پسندیده مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران، سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی، فعالان محیط زیست، پاکبانان و محیط بانان از زباله پاکسازی شد.


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، «سعید محمودی»، رییس اداره حفاظت محیط زیست استان تهران، در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک برنامه و رویکرد جدید سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: این طرح ملی علاوه بر جلوگیری از آلودگی آب و خاک، به حفظ زیبایی مناظر مسیر‌های مواصلاتی و محیط‌های طبیعی کشور کمک می‌کند. 


وی با بیان اینکه بر همین اساس در استان تهران نیز برنامه ریزی لازم برای اجرای این طرح را آغاز کرده ایم، گفت: پویش مسیر سبز- ایران پاک به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده و امروز نیز این برنامه با همکاری شهرداری منطقه ۱۹ تهران در مسیر ورودی به تهران که جزو شاهراه‌های مواصلاتی و ترددی کشور است، انجام شد. 


محمودی با تاکید بر اینکه این طرح یک پویش مردمی است و در کنار شهروندان دستگاه‌های مرتبط و دارای تکالیف قانونی هم باید همکاری کنند، ادامه داد: این برنامه با هدف جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها و بویژه پلاستیک‌ها در مسیر‌های عمده و پرتردد کشور است و امیدواریم با همکاری شهروندان اهداف این پویش ملی را به خوبی پیش ببریم و اهداف آنرا محقق کنیم. 

شناسایی ۱۰۹ بیمار جدید کووید۱۹
هم اکنون بخوانید


مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ تهران نیز در این برنامه با بیان اینکه در شهرداری منطقه ۱۹ در کنار این پویش، طرح استقبال از بهار و نوروز را در دستور کار داریم، افزود: از جمله این برنامه‌ها نصب المان‌های مرتبط با نوروز و توسعه فضای سبز، گلکاری و شستشوی معابر و دیگر اقداماتی اجرایی و فرهنگی است که برای نوروز تعریف شده و در دستورکار قرار گرفته است. 


وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم محیط شهری را در بخش‌های مختلف برای حضور مسافران نوروزی آماده کنیم، اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف در محلات و بوستان ولایت برگزار خواهیم کرد. 


حسن پسندیده مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حاشیه این برنامه پاکسازی با اشاره به اینکه یک از عمده‌ترین چالش‌های ما در محیط زیست، پراکنش انواع زباله، پلاستیک‌ها و نخاله‌های ساختمانی در طبیعت است، افزود: این زباله‌های رها شده علاوه بر اینکه باعث نازیبایی محیط زیست می‌شود، موجب بسیاری از انواع آلودگی‌ها نیز بوده و بسیاری از آن‌ها تا سالیان سال در طبیعت باقی مانده و تجزیه آن زمانبر است. 


وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در یک اقدام ملی با بسیج همه امکانات از طریق استانداری‌ها و با مشارکت همه بخش‌ها و نهادهایی که می‌توانند در این حوزه کمک کنند برنامه پاکسازی مسیر‌های مواصلاتی و محیط‌های طبیعی را با هدف حفظ محیط زیست و مظاهر طبیعی از زباله و پسماندها در حال اجرا دارد. 


پسندیده با بیان اینکه این اقدام اساسا برای توجه آحاد جامعه برای مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست است، اظهار داشت: متاسفانه در حاشیه مسیر‌های مواصلاتی، رودخانه‌ها و سواحل و جنگل‌ها مقادیر زیادی از انواع زباله رها شده و می‌طلبد که همه ما در قبال محیط زیست و طبیعت مسئول باشیم و در پاک نگهداشتن آن تلاش کنیم. 

اعمال محدودیت موقت ورود خودرو به جزیره کیش
هم اکنون بخوانید


به گزارش روابط عمومی اداره حفلاظت محیط زیست استان تهران، طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به کلیه استانداران ابلاغ و در سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۹ اسفند ماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا