«سنین کودکی» بهترین زمان برای شناسایی و هدایت استعدادها

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایجاد سازمان تعلیم وتربیت کودک، گفت: سنین کودکی بهترین زمان برای شناسایی و هدایت استعدادهای مختلف است که باید به آن توجه شود.


به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز سعیدرضا عاملی در جلسه هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که با موضوع بررسی آئین‌نامه پیشنهادی مدارس استعدادهای درخشان، در سالن جلسات ساختمان شهیدرجایی و با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، برگزار شد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در توصیه‌هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند همواره نگاه خاصی به آموزش و پرورش و مسئله تعلیم و تربیت دارند.


وی افزود: امتداد پوشش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دراستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که این سازمان بتواند بی‌واسطه مدارس سمپاد را مدیریت کند و برعملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به گستره نظام تعلیم تربیت، تصریح کرد: عرصه فعالیت آموزش و پرورش بسیار وسیع است نمی‌توان انتظار داشت که وزیر آموزش و پرورش و حوزه ستادی همه بخش‌ها را پوشش دهند بنابراین ضروری است که سازمان‌های وابسته به این نهاد برنامه‌های ارائه شده را دقیقا اجرایی کنند.


عاملی خاطرنشان کرد: این‌که مدارس استعدادهای درخشان مستقیما تحت نظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مدیریت شوند پیشنهاد خوبی است که باید مصوب و اجرایی شود.


وی درادامه یادآور شد: تغییرات در یک جامعه ناشی از تفکرات نخبگان است لذا نگاه جامعه، همواره به نخبگان است و تغییر وضع نامطلوب، انتظاری است که جامعه از این قشر دارد.

۳۱ درصد متجاهرانِ جمع‌آوری شده صرفا کارتن‌خواب هستند
هم اکنون بخوانید


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، اظهارکرد: سنین کودکی بهترین زمان برای شناسایی و هدایت استعدادهای مختلف است که باید به آن توجه شود.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا