لیگ برتر فوتبال| دوئل مجیدی با یک استقلالی دیگر که سد راه قرمزها شد/ روزگار آبی نفتی پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ثلث سوم از رقابت‌های بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاهی ایران (۱۰ هفته پایانی)، آغاز شده است و از حالا تیم‌های مدعی قهرمانی و کاندیدای سقوط، راه خود را از دیگر تیم‌ها جدا کرده و وضعیت جدول رقابت‌های لیگ برتر، به خوبی گواه این موضوع است. به همین دلیل نگاهی جذاب‌تر به هفته‌های باقیمانده لیگ خواهد شد و همانطور که برخی مربیان اشاره کرده‌اند، هر بازی باقیمانده می‌تواند حکم فینال را داشته باشد. فینالی که فقط برای پرسپولیس و استقلال نیز شامل پدیده قعرنشین یا حتی مس رفسنجان مدعی نوظهور این فصل هم می‌شود.

در چارچوب هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر و ۹ هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل نیز هشت مسابقه برگزار خواهد شد که امروز (جمعه) شاهد برگزاری پنج دیدار خواهیم بود که با توجه به برگزاری دیدارهای استقلال و پرسپولیس در نخستین روز این هفته، بازی‌های امروز از حساسیت بیشتری برخوردار است.

ذوب‌آهن اصفهان – آلومینیوم اراک
با اینکه ذوب‌آهن در این فصل هم نتوانسته است جایگاه مناسبی در جدول رده‌بندی داشته باشد، اما دو شگفتی در این فصل داشته که یکی پیروزی در دربی رفت اصفهان مقابل سپاهان مدعی بود و دیگری شکست فولاد در اهواز که همین هفته پیش رقم خورد. در شرایطی که شاید کمتر کسی آخرین شکست فولاد با جواد نکونام در اهواز را به یاد می‌آورد، شاگردان مهدی تارتار توانستند در هفته بیست‌ویکم این اتفاق را رقم بزنند. از این رو آنها در این هفته با روحیه‌ای مضاعف و برای اینکه جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند و با خیالی آسوده‌تر لیگ را ادامه دهند، مقابل آلومینیوم قرار می‌گیرند، تیمی که هفته‌هاست با پیروزی میانه‌ای نداشته است و بسیاری شروع خوب شاگردان رسول خطیبی را به فراموشی سپرده‌اند. ذوب‌آهن حالا فرصتی در اختیار دارد که می‌تواند با عبور از آلومینیوم این تیم را در جدول پشت سر بگذارد، اما باید دید آیا تیم اراکی به دنبال کامبک زدن در لیگ برتر است یا همچنان ناکامی‌اش ادامه خواهد داشت.

گل‌گهر سیرجان – پیکان
دوئل مجدد امیر قلعه‌نویی با تیم سابقش، یعنی استقلال پر از حاشیه بود، دیداری جنجالی که در نهایت گل‌گهر به صدرنشین لیگ برتر واگذار کرد و از غافله مدعیان دورتر شد. حالا شاگردان قلعه‌نویی باید مقابل یکی دیگر از رقبای خود قرار بگیرند که دیدار رفت را با رأی انضباطی به آنها واگذار کرده‌اند. گل‌گهر همانطور که مقابل استقلال انگیزه زیادی داشت تا شکست ۳ بر صفر انضباطی‌اش را جبران کند، با همین انگیزه مقابل پیکان قرار می‌گیرد. تیمی که البته نسبت به نیم‌فصل اول، فاصله کمی با گل‌گهر در جدول لیگ برتر دارد و این بازی می‌تواند یک فرصت خوب برای پیکانی‌ها باشد. شاگردان مجتبی حسینی با ۳۰ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه ششم جدول، فاصله کمی با گل‌گهر ۳۲ امتیازی و رده پنجمی دارند، اما برای کمتر کردن این فاصله کار سختی خواهند داشت، چرا که گل‌گهر به راحتی باج نمی‌دهد و مقابل پیکان انگیزه انتقامی هم دارد.

نویدکیا: توپ از سمت حریف روی هوا بود و نمی‌توان به این شیوه ایراد گرفت/ تساوی با گل‌گهر عادلانه بود
هم اکنون بخوانید

نساجی مازندران – سپاهان اصفهان
داعیه‌دارترین تیم برای قهرمانی پیش از شروع فصل، قطعاً سپاهانی بود که در نقل‌وانتقالات هر چه ماهی و شاه ماهی بود، صید کرد. با این حال مدیریت محمدرضا ساکت در باشگاه باسابقه‌ای چون سپاهان، تاکنون ثمری برای زردپوشان اصفهانی نداشته و پر سر و صدا بودن در نقل‌وانتقالات و هزینه کردن، نتوانسته است موفقیتی برای این تیم به ارمغان بیاورد، چرا که سپاهان از جام حذفی کنار رفته و در لیگ برتر هم از رقابت با استقلال و پرسپولیس جا مانده است.

با این حال محرم نویدکیا برای اینکه شوکی به تیمش وارد کند، دو هفته پیش و پس از توقف در دربی اصفهان استعفا کرد که پس از چند روزی برگشت و مجدداً بالای سر تیمش قرار گرفت. سپاهانی‌ها پس از سه تساوی پیاپی، هفته گذشته مقابل فجر سپاسی به پیروزی رسیدند و حالا در مشهد باید مقابل نساجی قرار بگیرند که از تیم‌های قابل احترام این فصل است، نساجی که با قرار گرفتن در میانه‌های جدول، شاید با آسودگی خاطر و استرس کمتری نسبت به تیم‌های بالانشین و قعرنشین به میدان می‌رود و همین مسئله برگ برنده شاگردان ساکت الهامی است.

نفت مسجدسلیمان – پرسپولیس
پرسپولیس روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و با اینکه همچنان با استقلال برای قهرمانی می‌جنگد، اما هر نتیجه‌ای غیر از برد، آنها را به حاشیه می‌کشد. مانند تساوی سه هفته پیش مقابل گل‌گهر یا شکست هفته گذشته مقابل صنعت نفت آبادان که اگر اشتباهات مرگبار حامد لک نبود، شاید نتایج دیگری رقم می‌خورد. با این حال، پرسپولیس و البته دروازه‌بان‌هایش این روزهای بیش از هر زمان دیگری نسبت به شش فصل اخیر زیر بار انتقادات هستند، چرا که فاصله گرفتن از صدر جدول، پس از شش سال صدرنشینی که پنج سال آن با قهرمانی به پایان رسیده است، مورد قبول هواداران این تیم نیست. با وجود تمام فراز و نشیب‌ها پرسپولیسی‌ها گفته‌اند که بی‌خیال قهرمانی نخواهند شد و تا هفته پایانی با استقلال رقابت خواهند کرد، برای همین آنها نباید در ۹ هفته باقیمانده فرصتی را از دست بدهند تا فاصله شش امتیازی‌شان با استقلال بیشتر شود.

حالا استقلالی‌ها پس از توقف پرسپولیس مقابل گل‌گهر که امیر قلعه‌نویی هدایتش را بر عهده دارد و شکست مقابل صنعت نفت با هدایت علیرضا منصوریان سرمربی سابق آبی‌پوشان انتظار دارند که محمود فکری هم با تیم فانوس به دست نفت مسجدسلیمان به تیم سابقش در راه قهرمانی کمک کند. اگر فکری هم بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد، ممکن است محبوبیت از دست رفته خود را تا احیا کند. بنابراین این مسابقه علاوه بر کمک کردن به نفت مسجدسلیمان برای ارتقای جایگاهش در جدول، از نظر شخصی به محمود فکری هم کمک خواهد کرد تا جایگاهش را میان هواداران استقلال ارتقا دهد. با این تقابل‌ها پرسپولیس در دوئل قهرمانی با استقلال، در مسیری قرار گرفته که حسابی آبی است، چرا که هفته آینده هم دربی از راه می‌رسد. گل‌محمدی نمی‌خواهد پیش از دربی تیمش شکست بخورد و از همین رو نفت مسجدسلیمان با وجود انجام بازی خانگی کار سختی خواهد داشت، آنهم مقابل پرسپولیسی که دیگر نمی‌خواهد فرصتی را از دست بدهد.

لالیگا| شکست خانگی اتلتیکومادرید مقابل قعرنشین جدول
هم اکنون بخوانید

استقلال – صنعت نفت آبادان
در روزهایی که به شیرین‌ترین شکل برای استقلال می‌گذرد، فرهاد مجیدی تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آنهم رساندن تیمش به قهرمانی است. تیمی که نزدیک به یک دهه است قهرمان لیگ برتر نشده و تنها امیر قلعه‌نویی توانسته است آن را به جام برساند. از همین رو یک هفته پس از پیروزی استقلال با فرهاد مجیدی مقابل گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی، این مربی که از نشستن روی نیمکت هم محروم شده، به دنبال کسب دومین پیروزی پیاپی مقابل یک سرمربی سابقاً استقلالی است.

علیرضا منصوریان یک بار در فصل پانزدهم توانست با نفت تهران پرسپولیس را شکست دهد و سد راه قهرمانی این تیم شود که همین مسئله محبوبیت زیادی برای او به ارمغان آورد، اما در آن سال استقلال به قهرمانی نرسید، حالا اگر در این فصل آبی‌پوشان به قهرمانی برسند، می‌توان برای منصوریان هم در این قهرمانی نقشی قائل شد. البته از بد روزگار استقلال یک هفته پس از برتری صنعت نفت آبادان مقابل پرسپولیس باید با این تیم پرانگیزه دیدار کند. تیمی که در این هفته طالب ریکانی کاپیتان خود را هم در اختیار خواهد داشت و مسلماً بازیکنان باانگیزه صنعت نفت برای خلق یک شگفتی دیگر، به دنبال گرفتن امتیاز از استقلال هم هستند. مطمئناً منصوریان هم برای اثبات خودش، نباید این فرصت را از دست بدهد و از همین رو می‌توان پیش‌بینی کرد بازی زیبایی در ورزشگاه آزادی رقم بخورد.

برنامه مسابقات و اسامی داوران هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه – ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

ذوب‌آهن اصفهان – آلومینیوم اراک
داوران: رضا عادل، رحیم حاجی‌پور، دانیال باشنده و عباس راکی
ناظر: محمود رفیعی

گل‌گهر سیرجان – پیکان
داوران: کوپال ناظمی، حسن ظهیری، حسن انتظاری و ایمان کهیش
ناظر: ایرج نظری

نساجی مازندران – سپاهان اصفهان
داوران: جواد رحیم‌زاده، یعقوب سخندان، جعفر مهاجر و مرتضی منصوریان
ناظر: مرتضی کریمی

نفت مسجدسلیمان – پرسپولیس
داوران: علی صفایی، محمدجواد مداح، محمد عطایی و یاسر همرنگ
ناظر: حسین خانبان

استقلال – صنعت نفت آبادان
داوران: اشکان خورشیدی، علی میرزابیگی، محمدعلی پورمتقی و حسین زمانی
ناظر: مسعود مرادی

شنبه – ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

هوادار – مس رفسنجان
داوران: امیر عرب‌براقی، امیرمحمد داودزاده، مرتضی یوسف شهریاری و عبدالنبی پورخلف
ناظر: محمدرضا فلاح

تراکتور تبریز – فولاد خوزستان
داوران: روح‌الله شریفی، عباس پورحیدری، مهرداد نجفی و سعاد وفاپیشه
ناظر: حاتم بک‌پور

فجر سپاسی شیراز – پدیده مشهد
داوران: حسن اکرمی، حمید سبحانی، صالح عرب‌آبادی و احمد محمدی
ناظر: فریدون اصفهانیان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا