بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیماری‌ها و حوادث شغلی هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل می‌کند.


به گزارش ایلنا، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم ملی تجلیل از کارگران و کارفرمایان خانه های بهداشت کارگری برتر گفت: آمار ابتلا به بیماری‌ها و حوادث شغلی قابل توجه بوده و هزینه های سنگینی را برای کشور ایجاد می­‌کند. 


وی افزود: برای ارائه بهتر خدمات سلامت شغلی به پیاده­‌سازی الگوی آموزش، اقدامات مهندسی، الزامات قانونی و آمادگی در شرایط اضطراری و بحران نیازمندیم.


وی ادامه داد: همچنین برای پیشگیری از لطمات جبران ناپذیر این بیماری­ها نیازمند برنامه­‌ریزی جدی و همکاری بین­‌بخشی وزارت بهداشت، ، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی هستیم. 


معاون بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه کشور، اظهار امیدواری کرد با برنامه­‌ریزی جدی در زمینه سلامت شغلی، ایجاد زیرساخت­های لازم و با تلاش­های مستمر جامعه بهداشت حرفه­‌ای از بیماری­ها، حوادث شغلی و از کار افتادگی­‌های پیش از موعد پیشگیری شود.


حیدری همچنین به اهمیت مقوله سلامت روان کارگران اشاره کرده و خواستار توجه ویژه به این امر شد.


وی گفت: توجه هر چه بیشتر به شاغلین کارگاه­های کوچک و خویش فرما که بخش بزرگی از شاغلین کشور را تشکیل می­‌دهند باید از اولویت­های اقدامات بهداشت حرفه­‌ای باشد و خدمات سلامت شغلی به این شاغلین ارایه شود.  


انتهای پیام/

۸ میلیون نفر از جمعیت زیر ۱۲ سال واکسینه می‌شوند/ واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ساله‌ها در نوبت اول
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =

دکمه بازگشت به بالا