جنگ یا تخریب محیط زیست؛ کدام‌یک بیشترین آسیب را برای انسان خواهد داشت؟

با در گرفتن تنش‌های نظامی اخیر و انتشار همه روزه اخباری از کشته، زخمی و بی‌خانمانی کودکان، زنان و انسان‌های بی گناه، توجه جهانی نسبت به جنگ به شدت افزایش یافته است. اما آیا می دانید طبق برآوردهای آماری، تخریب محیط زیست، اثراتی به مراتب شدیدتر از جنگ‌های مقطعی، بر وضعیت زندگی بشر می‌گذارد.


در واقع می‌توان گفت، صنایع و اشخاص، با تخریب زیست بوم خود، جنگی پنهان را علیه  همه ی انسان‌ها ترتیب داده‌اند که می‌توان آثار مخرب آن را با بمب‌باران هیروشیما، برای هر اقیلم مقایسه کرد.


در همین راستا و در سال‌های اخیر، عده‌ای از فعالان محیط زیست با راه‌اندازی‌ کمپین‌هایی، سعی در نمایاندن ابعاد این جنگ پنهان بر زندگی انسان داشته و جنبش‌های بین المللی  را پدید آوردند.


هرچند که  جنبش ها  راه درازی در پیش دارند، اما فتح قله‌ها، با برداشتن اولین و کوچکترین قدم‌ها آغاز می‌شود.


شرکت‌ها، صنایع و کارخانه‌هایی که به این جنبش ها پیوسته اند، درصدداند که در راستای فعالیت‌های اقتصادی شان، اگر آسیبی به محیط زیست وارد می‌کنند، آن آسیب را به صورت مسئولانه جبران کنند. پای این جنبش ها در سال‌های اخیر و با پررنگ شدن دغدغه‌های محیط زیستی در کشور، به ایران هم باز شده و  برخی شرکت‌های ایرانی با وام گرفتن لقب:《دوست‌دار محیط زیست》 پا به این عرصه گذاشته اند.


یکی از برندهای ایرانی که به  دور از نمایش های رسانه ای و بصورت جدی  شروع یه یک فعالیت بلند مدت محیط زیستی کرده، بالسا چوب است.


کاهش قیمت دلار، سهام و مسکن در اردیبهشت
هم اکنون بخوانید

این شرکت که از سال ۸۵ کار خود را آغاز کرده، با ۵۰۰ نیروی کار مستقیم و هزار نیروی کار غیر مستقیم، علاوه اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار، توانسته است  طی ۱۲ سال عناوین مهمی از جمله برند برتر مبلمان اتاق خواب را از نمایشگاه‌های مختلف سراسر کشور کسب کند و در کنار پرداختن به مسئولیت‌های اجتماعی، کالای با کیفتی را نیز به مشتریان خود عرضه کند.


ایرج آهنگری، مدیرعامل بالسا چوب می‌گوید: مسئولیت اجتماعی هر برند  ایجاب می‌کند که علاوه بر فعالیت های انتفاعی، قدم هایی نیز برای جامعه و سرزمینی که درآن رشد کرده است بردارد.این چنین اقداماتی موجب شکل گیری یک ارتباط دو طرفه بین برند و مردم می شود. مردم با دیدن مسئولیت پذیری یک برند در قبال جامعه اعتماد بیشتری به ادعاهای یک برند در همه ی زمینه ها خواهند کرد.


وی تصریح می‌کند که یکی از دغدغه‌های مهم و ارزشمند بالسا چوب و مشتریان اش عدم آسیب رسانی به طبیعت بوده و ما نیز در راستای مرتفع کردن این دغدغه‌ها، پروژه‌ای را تحت عنوان 《درختی به نام تو 》 آغاز کرده‌ایم؛ در این طرح، به ازای فروش هر سرویس خواب ، یک درخت را به نام فرد خریدار می‌کاریم. امیدواریم اقداماتی از این دست، توجه سایر شرکت‌ها را به چنین مقوله ی حیاتی جلب و  باعث ترویج  فرهنگ دوستی و پاسبانی از محیط زیست شود.


آهنگری در ادامه به سایر پروژه‌های محیط زیستی بالسا چوب نیز اشاره کرده و گفت: بالسا چوب  پروژه (( درختی به نام تو )) را در کمربند سبز تهران و با مشورت کارشناسان محیط زیستی آغاز کرده و در آینده قصد داریم  زمینی را تحت عنوان 《جنگل بالسا》 راه‌اندازی کرده و این پروژه را با همکاری کارشناسان محیط زیستی، به یکی از برجسته‌ترین طرح‌های حمایت از محیط زیستِ کسب و کارهای ایرانی تبدیل کنیم.

تاج: وظیفه همه ما حمایت از قلعه‌نویی و تیم ملی است/ هم تولید فوتبال را مفتی می‌برند، هم انتقاد می‌کنند
هم اکنون بخوانید


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا