ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند

سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تاکید کرد: گزارش مدیرکل منعکس‌کننده پیشرفت‌های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که در گذشته به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.


به گزارش ایلنا، محمدرضا غائبی ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی ایران را خطاب به نمایندگان دولت‌های عضو مطرح کرد.  


وی با تأکید بر اینکه ایران به عنوان یک عضو مسوولیت‌پذیر NPT به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد، گفت: گزارش مدیرکل منعکس‌کننده پیشرفت‌های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که در گذشته به شورای حکام گزارش شده و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.


سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین ادامه داد: ما خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌آزمایی انجام‌شده در مورد مکان دو، آژانس را قادر ساخت تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقی مانده پادمانی نیست.  


به گفته غائبی، بیانیه مشترک حاصله میان ایران و آژانس در ۵ مارس ۲۰۲۲ نشان‌دهنده احترام ایران به رویه‌ها، آئین‌نامه‌ها، و کار حرفه‌ای آژانس و همچنین عزم ایران برای همکاری با آژانس است.


وی با بیان اینکه آژانس باید در این مسیر اصول غیرسیاسی بودن، حرفه‌ای بودن، بی‌طرفی و استقلال خود را رعایت کند، تصریح کرد: به محض اینکه مذاکرات برای از سرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند و چنین شرایطی، بر نیاز به رسیدگی سریع برای خاتمه دادن به مسائل پادمان باقی مانده و هموار کردن راه برای اجرای مجدد برجام تاکید می‌کند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی سریع به مجروحان حادثه تروریستی ایذه و اصفهان
هم اکنون بخوانید


سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین افزود: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیرکل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه طرح این موضوعات در دستورکار شورای حکام انجام دهند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا