اوجی: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم

وزیر نفت مقدار وصول درآمدهای نفتی در سال ۱۴۰۰ را تبیین کرد و گفت: بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را تأمین کردیم.


به گزارش ایلنا از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه) در گفت‌وگو با بخش نیمروزی خبر شبکه یک سیما درباره وصول درآمدهای نفتی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: وصول درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، میعانات گازی، صادرات گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی به فضل الهی نسبت به پارسال (۱۳۹۹) ۲.۵ برابر شده است.


وی افزود: همچنین بیش از ۴.۶ میلیارد دلار  درآمدهای حاصل از صادرات گاز وصول شده است که این رقم چهار برابر پارسال (۱۳۹۹) است. مقدار وصول درآمدهای گاز پارسال (۱۳۹۹) یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار بوده است.


وزیر نفت با بیان اینکه میزان صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش یافته است، افزود: همچنین در حوزه محصولات پتروشیمی بیش از ۱۲ میلیارد دلار به سامانه نیمایی عرضه کردیم  که این رقم پارسال ۶.۴ میلیارد دلار بوده است.


اوجی تأکید کرد: مقدار حجمی، وزنی و قیمتی محصولات پتروشیمی افزایشی خیره‌کننده داشته که به وصول خوب درآمدهای نفتی منجر شده است.


وی درباره اینکه افزایش وصول درآمدها چگونه ممکن شده و آیا در مبادلات ارزی گشایشی رخ داده است، تصریح کرد: خوشبختانه درآمدهای حاصل از فروش نفت، میعانات گازی، صادرات‌ گاز و فرآورده‌های نفتی به طرق مختلف وصول شده و بخش زیادی از ارز مورد نیاز کشور را در این زمینه تأمین کردیم.


انتهای پیام/

وزیر نفت: وضعیت صادرات بنزین رو به بهبود است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا