تکذیب پرداخت هرگونه وجه یا ارائه خدمات رایگان به موسسه شهدای عراق

مشاور رئیس و مدیرکل ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه در گفتگوی تلفنی با برنامه «سلام تهران» شایعات بی‌اساس در مورد سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعه هدف موسسه عراق را تکذیب کرد.


 به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید حمیدرضا طباطبایی، در خصوص شایعات سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عراق گفت: جامعه هدف موسسه شهدای عراق سه دسته هستند که به عنوان شهید محسوب می‌شوند، دسته اول کشته‌شدگان توسط رژیم بعث عراق مثل خانواده شهید صدر هستند، دسته دوم شهدای حشدالشعبی که هم‌رزمان شهید حاج‌قاسم سلیمانی هستند و دسته سوم شهدای حوادث تروریستی مثل شهید محمدباقر حکیم که تحت پوشش این موسسه هستند و هیچ کدام از کشته شدگان رژیم بعث در هشت سال دفاع مقدس جزو جامعه هدف این موسسه نیستند.


مدیرکل ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تکذیب پرداخت هرگونه وجه یا ارائه خدمات رایگان به موسسه شهدای عراق گفت: در این مرحله تفاهم‌نامه منعقد شده و رقم دقیق ارائه خدمات در قرارداد مربوطه لحاظ خواهد شد. تاکنون موسسه شهدای عراق خدمات لازم را از کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه دریافت می‌کرد در حالی که تجربیات خوبی برای ارائه خدمات مختلف از جمله در مورد مجروحان شیمیایی در ایران وجود دارد.


وی با تشریح خدمات درمانی جمهوری اسلامی به جانبازان شیمیایی گفت: به عنوان نمونه در گذشته مجروحان شیمیایی ما به کشور آلمان اعزام می‌شدند اما هم اکنون در حوزه درمانی و بالینی در مراجع علمی و پزشکی بین‌المللی دارای جایگاه و محل ارجاع هستیم یا در مورد موضوع تأمین مسکن، خدمات پیمانکاری مطرح شده است و همه این خدمات در قبال دریافت هزینه انجام می‌گیرد و این قرارداد باعث ارزآوری برای کشور و در جهت منافع جامعه ایثارگری خواهد بود.

نوروزی: خانه تکانی در هیئت اجرایی را به فال نیک می‌گیریم
هم اکنون بخوانید


طباطبایی با اشاره به اهداف و دستاوردهای سفر دکتر قاضی‌زاده هاشمی به کشور عراق، گفت: یکی از توافقات این سفر ساخت دو هتل در کربلا و نجف است که دستاورد بزرگی برای ایثارگران است. جانبازان عزیز ما طلیعه‌دار و راهگشای زیارت کربلای معلا هستند و در حالی که بسیاری از مردم به زیارت کربلا رفته‌اند اما برخی جانبازان به علت نوع مجروحیت و شرایط جسمی هنوز به زیارت کربلا مشرف نشده‌اند. قرار است کشور عراق زمینی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد تا این هتل‌ها ساخته شود. ساخت این هتل‌ها برای ارائه خدمات پزشکی و اورژانسی مناسب به جانبازان است همانگونه که گروهی از جانبازان ما که برای زیارت به شهرهای مشهد و قم می‌روند باید با آمبولانس بروند و تجهیزات پزشکی در دسترس آن‌ها باشد.


مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بدون خدمات پزشکی سفر جانبازان به کشور عراق برای زیارت امکان‌پذیر نیست و یا با دشواری‌هایی همراه است زیرا در عراق امکاناتی برای آنها در دسترس نیست و در گذشته نیز با مشکلاتی مواجه بودند. ان‌شاءالله این مراکز با هدف خدمت‌رسانی جامع به ایثارگران ساخته می‌شود تا به آنها خدمات پزشکی و اورژانسی ارائه داده شود و ایثارگران عزیز بتوانند با دشواری کمتری به زیارت حرمین مقدس در کربلا و نجف مشرف شوند و فیض زیارت نصیب آنها شود.


مدیرکل ارتباطات و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شایعاتی مبنی بر تغییر مسئولیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تکذیب کرد و گفت: این موضوعات از بداخلاقی‌های فضای مجازی است. با توجه به اقدامات پایه‌ای و مناسب صورت گرفته در چند ماه اخیر پیش‌بینی می‌شود سال آینده سال خوبی برای جامعه ایثارگری باشد.

بیش از ۵۰ پروژه مرتبط با پزشکی قانونی در ۲ سال گذشته افتتاح شده است
هم اکنون بخوانید


طباطبایی در خصوص برخی تجمعات جامعه ایثارگری نیز خاطرنشان کرد: برخی مطالبات عزیزان جانباز بیش از یک دهه است که معطل بودجه مانده است. در بودجه سال ۱۴۰۱ با همراهی و مساعدت رئیس جمهور محترم و مجلس شورای اسلامی، افزایش خوبی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش‌بینی شده و امیدوار هستیم که بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری پرداخت شده تا پس از سال‌ها مطالبات معوق بیش از این شرمنده عزیزان ایثارگر نباشیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا