ابهام در رأی‌گیری درخصوص تعیین تکلیف ساختار مناطق آزاد/ با تصویب پیشنهاد جدید، مناطق آزاد به صورت کامل ذیل وزارت اقتصاد تعریف می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: اگر پیشنهاد لایحه بودجه درخصوص مناطق آزاد رأی بیاورد، مناطق آزاد به صورت کامل‌تر ذیل وزارت اقتصاد تعریف می‌شوند.


محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با تعیین تکلیف حوزه فعالیت مناطق آزاد، گفت: ما در برنامه ششم یک حکم داشتیم که در آنجا جایگاه مناطق آزاد را با ساختار وزارت اقتصاد مرتبط می‌کرد که وزیر پاسخگویی را به مجلس داشته باشد. پیشنهادی که در لایحه بودجه آمده بود این بود که ساختار قبلی را تغییر داده و وزارت اقتصاد را به صورت کامل درگیر می‌کرد.


وی ادامه داد: ابتدا پیشنهاد حذف این مورد ارائه شد که رأی نیاورد، پس از آن اصل پیشنهاد رأی‌گیری شد که چون مغایر برنامه ششم بود، نیاز داشت که در صحن دو سوم آراء را کسب کند؛ اما در رأی‌گیری ابهامی ایجاد شد، ریاست محترم مجلس این را به هیات رئیسه ارجاع دادند که بررسی شود.


پور ابراهیمی عنوان کرد: اگر بعد از بررسی مشخص شود که پیشنهاد رأی دو سوم را آورده است به معنای آن خواهد بود که ساختار مناطق آزاد در سال آینده به صورت کامل‌تر نسبت به قبل در حوزه وزارت اقتصاد تعریف می‌شود و اگر رأی دو سوم نیاورده باشد به صورت فعلی ادامه فعالیت خواهد داد.


انتهای پیام/

واکنش ماکرون به حادثه کشتار جمعی در ایالت تگزاس
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا