مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به اِن اف تی را تکذیب کرد

مدیر گالری ایده به خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به ان اف تی واکنش نشان داد.


به گزارش ایلنا، آرش سلطانعلی (مدیر گالری ایده) به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به ان اف تی واکنش نشان داد. 


آرش سلطانعلی گفت: «طی روزهای گذشته برخی صفحات مجازی اقدام به انتشار مطلبی تحت عنوان «پایان رویای اِن اف تی برای کاربران ایرانی» نموده و مدعی شده‌اند که اُپن سی (پلتفرم خرید و فروش توکن ان اف تی) و مِتامسک (کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید، iOS و کروم) با توجه به تحریم‌های جهانی، دسترسی دو کشور ایران و ونزوئلا را به مارکتان اف تی مسدود کرده‌اند. این خبر تکذیب می‌شود و به نظر می‌رسد در تنظیم این خبر اشتباهی صورت گرفته و دلیل این اشتباه نیز استناد به اطلاعات غلط نشریه ان اف تی (NFT Magazine) بوده است.»


به گفته سلطانعلی، پلتفرم‌هایی نظیر اُپن سی و امثالهم تابعی از ملیت و قومیت و کشور نیستند و هر کس در هر جای دنیا با هر ملیتی می‌تواند آزادانه در آن‌ها فعالیت کند و قانون و مقرراتی ندارد که تحت تأثیر تحریم‌ها قرار بگیرد. لذا هیچ گونه محدودیتی برای کاربران ایرانی در زمینه توکن‌های غیرقابل معاوضه رخ نداده و همچنان دسترسی‌ها به قوت خود باقی است. 


آرش سلطانعلی در تشریح بیشتر «ان اف تی» تصریح کرد: «توکن غیرقابل معاوضه یا NFT نوع خاصی از دارایی دیجیتال است که نماد چیزی منحصر به فرد است. یکتا بودن واحدهای NFT به آن ویژگی‌هایی داده که ورود این مفهوم را به دنیای هنر تسهیل کرده است. البته NFT مختص به هنر نیست بلکه بازار سرمایه‌ای است که مربوط به هر کالای دیگری می‌تواند باشد از جمله هنر به عنوان یک کالای سرمایه‌ای.» 

پیگیری مسائل مرزی در دیدار رئیس سازمان مرزبانی عراق با هیئت ایرانی
هم اکنون بخوانید


دسترسی راحت و بی‌واسطه به بازار جهانی، افزایش سود فروش برای هنرمند، اطمینان از اصالت اثر، حفظ حقوق مؤلف و تخریب ناپذیری آثار و همچنین امکان استفاده از NFT به‌عنوان وثیقه وام از مهمترین مزایای NFT به شمار می‌رود. 


مؤسسه فرهنگی و هنری ایده با شناسایی فرصت‌های به‌کارگیری این ابزار برای ارائه آثار هنری هنرمندان ایرانی در بازارهای جهانی، اقدام به ارائه خدمات تبدیل آثار هنرمندان به NFT و ارائه مشاوره به هنرمندان مشتاق برای ورود به این بازار نموده است. در همین راستا و در جهت آشنایی هرچه بیشتر اهالی هنر با این موضوع، این موسسه اخیراً میزبان نشستی آزاد با موضوع NFT و تأثیر آن بر هنر آینده با حضور اساتید و منتقدان این حوزه شد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا