استفاده از ظرفیت تشکّل‌های دانش آموزی در اجرای ساحت‌های سندتحول

وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت تشکّل‌های دانش آموزی در اجرای ساحت‌های سندتحول، تاکید کرد.


به گزارش ایلنا،‌ یوسف نوری؛ درآیین غرس۴۰ هزار نهال به یاد۴۰ هزار شهید فرهنگی و دانش آموز که به مناسبت ۱۵ اسفند، روز درختکاری در اردوگاه فرهنگی-تفریحی شهیدباهنر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) اظهار کرد: مراسم درختکاری امروز را به یاد ۳۶ هزار دانش آموز شهید و بیش از ۴ هزار فرهنگی شهید مزین کردیم تا ضمن تکریم یاد این عزیزان، ایران قوی را سرسبزتر، پویاتر و شاداب‌تر از همیشه ببینیم.


نوری با اشاره به این که در اشعار ایرانی از آب و درخت به عنوان دو منبع خیر و برکت در زندگی بشر نام برده شده است، تصریح کرد: درختان به عنوان عناصری هستند که از دوران قدیم با زندگی انسان‌ها عجین شده‌اند. بشر در بسیاری از موارد از درختان و محصولات آن‌ها در تامین مایحتاج خود بهره می‌برد و این تنها استفاده ظاهری ما از درختان است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در دین مبین اسلام به مراقبت از محیط زیست تاکید شده است، گفت: در سند برنامه درسی ملی و در بحث انواع ارتباط چندگانه، در مرحله اول ارتباط با خدا مطرح شده است و پس از آن بر ارتباط انسان با مخلوقات تاکید شده و این یعنی باید به گونه‌ای تربیت شده باشیم که در ارتباط خود با مخلوقات به آن‌ها آسیب وارد نکنیم.


عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به این‌که در دنیای کنونی، زندگی شهرنشینی فرصت استفاده از بسیاری از آثار رحمت الهی را از ما گرفته است، گفت: متاسفانه گسترش فعالیت‌های صنعتی در جهان، باعث ایجاد آلودگی در محیط زیست شده و این آلودگی برای همه ما عارضه ریوی ایجاد کرده است؛ لذا باید بتوانیم با توسعه فضای سبز و درختکاری این عارضه را کاهش دهیم. زیرا درختان برای ما فرصت نفس کشیدن را فراهم می‌کنند.

عدم حذف قیمت «خودرو» و «مسکن» از برخی سایت‌ها و واکنش پلیس
هم اکنون بخوانید


نوری گفت: اگر فرزندانمان از دوران کودکی، انس با درختان را یاد بگیرند و آن را ملکه ذهن خود قرار دهند، در دوران بزرگسالی هم از محیط زیست مراقبت خواهند کرد و می‌توانیم ادعا کنیم که در این افراد، ساحت تربیت زیستی به اهداف خود رسیده است و باید در نظام تعلیم و تربیت به دنبال رسیدن به این نقطه باشیم.


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی گفت: در راستای اجرای ساحت‌های شش‌گانه سندتحول و با هدایت دانش آموزان به عضویت در تشکل‌های فعال، ساحت زیستی و بدنی دانش آموزان را پرورش دهیم و به عنوان تنظیم‌گر، با نظارت بر فعالیت دانش آموزان و تشکل‌ها، آن‌ها را در رسیدن به اهداف سندتحول حمایت کنیم.


وی با بیان این که بر مبنای تاکید رئیس جمهور، مقرر شده است امسال، به تعداد افراد در کشور، نهال کشت شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش، در اجرای فرمان ریاست جمهور به وزارت جهادکشاورزی کمک خواهدکرد و در این مساله می‌توان در سراسر کشور بر ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی تکیه کرد تا سریع‌تر به نتیجه برسیم.


وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان و آینده سازان کشور را از تک ساحتی خارج کرده و تربیت چندساحتی را جایگزین کنیم و بتوانیم دانش آموزانی، بر اساس نیاز واقعی جامعه تربیت کنیم.


گفتنی است؛ این پویش با همکاری۴تشکل دانش آموزی و با هدف تکریم یاد و خاطره۴۰هزار شهید دانش آموز و فرهنگی ایران قوی برگزار شد.


تارتار: مقابل آلومینیوم خیلی خوب بازی را کنترل کردیم/ از نظر بودجه خیلی معمولی و رو به پایین هستیم
هم اکنون بخوانید

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یک =

دکمه بازگشت به بالا