کاهش هزینه‌‌های درمانی با تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث بشرویه

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران همواره و به خصوص پس از همه گیری کرونا نقش موثری در تامین به‌ موقع تجهیزات پزشکی مورد نیاز داشته و با تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث بشرویه در کاهش هزینه‌های درمانی نقش موثری را ایفا می‌کند.


به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند درباره تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث شفا بشرویه توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، اظهار کرد: تجهیزاتی که به این بیمارستان از محل اعتبار بیمارستان‌های جدیدالاحداث تحویل شده شامل رادیوگرافی پرتابل و دیجیتال، ونتیلاتور، مانیتور، تخت‌های بستری و ویژه، برانکارد، الکتروشوک و تجهیزات عمومی بخش‌ها است. 


وی با اشاره به تامین دستگاه‌های تصویر برداری توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای بیمارستان جدیدالاحداث بشرویه، گفت: به طور مثال دسترسی به عکس‌های رادیوگرافی دیجیتال و امکان ارسال تصاویر به سامانه PACS دانشگاه برای گزارش دهی سریع متخصصان هم از نظر هزینه و هم از نظر کاهش رفت و آمد در این مورد منجر به صرفه جویی قابل توجهی می‌شود. 


موسوی خاطرنشان کرد: قبل از تاسیس بیمارستان بشرویه، مردم برای انجام کارهای درمانی حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر فاصله باید طی می‌کردند تا به بیمارستان‌های تخصصی دسترسی و می‌توانستند خدمات بگیرند، اما راه اندازی و تجهیز بیمارستان مذکور منجر می‌شود تا جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری شهرستان به علاوه شهرهای مجاور از خدمات تشخیصی و درمانی بهرمند شوند. 


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند تصریح کرد: با در نظر گرفتن بخش‌های ویژه و تجهیز آن‌ها به ونتیلاتور و مانیتورینگ تمامی خدمات مربوط به کرونا در این شهرستان انجام و حدود ۲۰ هزار نفر از مردم این منطقه به صورت سالانه می‌توانند از تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای بهرمند شوند. 

تعداد خودروهای ناقص در گروه سایپا به 50 درصد کاهش یافت/ تعداد خودروهای ناقص به حدود ۴۰هزار دستگاه رسید
هم اکنون بخوانید


وی گفت: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران همواره و به خصوص پس از همه گیری کرونا نقش موثری در تامین به موقع تجهیزات پزشکی مورد نیاز داشته، به طوریکه می‌توان گفت در هر بار تماس تلفنی و حضوری با مدیران و کارشناسان هیات امنا همواره انجام فوری کار هر مرکز در اولویت کار آن‌ها بوده و در هر بار حضور برای پیشبرد موارد مرتبط به مراکز تابعه استان در کمترین زمان ممکن پاسخگویی آن‌ها سبب نتیجه بخش بودن کارهای اورژانسی شده است. 


موسوی یادآور شد: حدود ۵۰ درصد تجهیزات مورد نیاز بیمارستان از سوی هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تامین شده است و از جمله دستگاه‌های که در شرایط حساس کرونا تحویل و راه اندازی شده، دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری است که نقش عمده‌ای در تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی دارد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =

دکمه بازگشت به بالا