جی‌پی مورگان: نفت ۱۸۵ دلاری می‌شود

قیمت نفت خام برنت روز پنجشنبه (۱۲ اسفندماه) در پی امتناع معامله‌گران از خرید نفت روسیه به‌دلیل حمله این کشور به اوکراین، به حدود ۱۲۰ دلار برای هر بشکه رسید.


جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با درخواست‌های چندباره برای ممنوع کردن واردات نفت روسیه روبه‌روست، اما وی هنوز هیچ تحریمی علیه نفت مسکو اعمال نکرده ‌است.


تحلیلگران این بانک معتقدند اکنون ۶۶ درصد نفت روسیه هیچ خریداری ندارد.


این تحلیلگران با این پیش‌فرض که نفت ایران به‌سرعت وارد بازار نمی‌شود، اعلام کردند که قیمت نفت در ماه‌های آینده به ۱۲۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد و در این قیمت باقی می‌ماند.


افزایش تحریم‌های مسکو و در اولویت قرار گرفتن امنیت انرژی پیامدهایی برای فروش نفت روسیه به اروپا و آمریکا داشته است و به طور بالقوه بر فروش نفت روسیه به مقدار ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز تأثیر می‌گذارد.


این بانک تغییری در برآورد میانگین قیمت نفت خام برنت در سه‌ ماه دوم، سوم و چهارم سال جاری میلادی ایجاد نکرد و آن را به‌ترتیب ۱۱۰ دلار برای هر بشکه، ۱۰۰ دلار برای هر بشکه و ۹۰ دلار برای هر بشکه اعلام کرد.


جی‌پی‌مورگان انتظار دارد در صورت بازنگشتن نفت ایران به بازار، میانگین قیمت نفت در سه‌ ماه دوم، سوم و چهارم ۲۰۲۲ به‌ترتیب ۱۱۵ دلار برای هر بشکه، ۱۰۵ دلار برای هر بشکه و ۹۵ دلار برای هر بشکه باشد.

واردات گاز ترکمنستان به طور کامل قطع شد/ یک‌درجه کاهش دما در مصرف گاز موثر است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =

دکمه بازگشت به بالا