گسترش همکاری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه شهدای عراق

​معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف گسترش مناسبات میان بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران و موسسه شهدای عراق و امضای تفاهم‌نامه همکاری وارد بغداد شد.


به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به بغداد به محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ این دو شهید گرانقدر، بر ضرورت پیگیری کامل پرونده ترور این دو سردار رشید اسلام و لزوم مجازات عاملان این ترور تأکید کرد. 


وی در گفت‌وگو با خبرنگاران ملاقات‌های سیاسی و ابلاغ سلام رئیس جمهور به مقامات کشور عراق را اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این گسترش همکاری‌ها با موسسه شهدای عراق در زمینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی و اقتصادی و امضای تفاهم‌نامه همکاری از برنامه‌های این سفر است. 


سفر خانواده شهدای دو کشور به عتبات عالیات، معالجه جانبازان موسسه شهدای عراق در بیمارستان‌های ایران و دعوت از شرکت‌های ساختمان‌سازی ایرانی برای ساخت شهرهای مسکونی به منظور اسکان خانواده‌های شهدای عراقی از موضوعاتی است که طرف عراقی پیشنهاد بررسی آن‌ها را در جلسه امروز عنوان کرد. 


در نخستین سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به بغداد، موسسه شهدا و جانبازان عراق، مشارکت شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد شهید و ایثارگران ایران برای ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق را خواستار شد. 


عبدالاله النائلی رئیس موسسه شهدا و جانبازان عراق در دیدار با سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در ساخت شهرک‌های مسکونی برای خانواده‌های شهدای عراق، این موسسه را یاری کند. 

سراب قبولی در رشته‌های پزشکی
هم اکنون بخوانید


موسسه شهدا و جانبازان عراق از خانواده‌های ۳۵۰ هزار شهید حمایت می‌کند و اکثر شهدای تحت پوشش موسسه شهدا و جانبازان عراق جزو قربانیان رژیم حزب بعث صدام، تروریسم القاعده و داعش و شهدا و زخمی‌های نیروهای مسلح در جنگ با تروریسم هستند. این موسسه یک سازمان مستقل است و رئیس آن با پیشنهاد نخست وزیر از سوی مجلس عراق تائید می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا