فیلتر موقت در شرایط بحرانی لازم است/ آیا طرح صیانت با گذر زمان ملغی می‌شود؟

دبیر اول کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: فیلتر مطلق غلط است اما در شرایط بحرانی و استثنایی فیلتر موقت لازم است. در مجموع مجلس در تصویب طرح صیانت به این نکته توجه دارد که خللی در کسب و کار مردم ایجاد نشود و حقوق کاربران و مردم حفظ شود.


مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که بعد از توئییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین و درخواست وی از ایلان ماسک برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در این کشور، ماسک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در سرتاسر اوکراین در دسترس آنها قرار داد، با پیشرفت روزافزون تکنولوژی آیا تصویب طرح‌های مانند صیانت در نهایت محکوم به شکست نخواهند بود؟ گفت: اگر طرح صیانت معادل با فیلتر و مسدودسازی در نظر گرفته شود بدون تردید شکست خواهد خورد چرا که ما در عصری زیست می‌کنیم که هر روز شاهد پیشرفت‌های روزافزون در این عرصه هستیم.


ویس کرمی با بیان اینکه قیاس طرح صیانت با محدودکردن سئو اشتباه است، افزود: طرح صیانت، طرح جامعی است که به حقوق کاربران، ساماندهی قوانین موجود در حیطه فضای جازی، صیانت از حریم داده‌ها و …. اشاره دارد. اما در عمل طرح صیانت معادل فیلترکردن فضای مجازی در کشور معرفی و این تصور پیش آمده است که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی نیز ملغی می‌شود.


دبیر اول کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، با اشاره به نگارش فنی این طرح، گفت: مجلسیان با تصویب این طرح می‌خواهند پشتوانه حقوقی برای فضای مجازی ایجاد کنند یکی از مواد طرح که برای کاربران نگرانی ایجاد کرده بند مدیریت گذرگاه مرزی است. باید بگویم یکی از مواد طرح صیانت بحث گذرگاه مرزی را مطرح می‌کند این کارگروه به امنیت ارتباطات بین‌المللی می‌پردازد.

تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه
هم اکنون بخوانید


ویس کرمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مخالف فیلترکردن هستند، گفت: فیلتر مطلق غلط است اما در شرایط بحرانی و استثنایی فیلتر موقت لازم است. در مجموع مجلس در تصویب مواد به این نکته توجه دارد که خللی در کسب و کار مردم ایجاد نشود و حقوق کاربران و مردم حفظ شود.


 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره کردند که در جزییات به طرح صیانت انتقادهایی وارد کرده‌اند که مجلس باید به آنها توجه کند آیا مجلس این انتقادهای را شنیده است و گوشه چشمی به آنها دارد؟ گفت: تردید نداشته باشید که مجلسیان نیز به جزییات طرح انتقادهایی دارند و نکاتی که وزارتخانه اعلام کرده، در مجلس در حال بررسی است.


نماینده مردم لرستان ادامه داد: نمایندگان از اصل طرح دفاع می‌کنند و در جزییات همه نظر داریم تصویب هر بند از این طرح رای دو سوم می‌خواهد که همین مسئله تصویب هر بند را دشوار کرده است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا