معرفی شهر تفلیس گرجستان و جاذبه های دیدنی این شهر


حدود پنج سال است که ما تورهای مسافرتی مانند تور زمینی آنتالیا یا تور زمینی ارمنستان را به عزیزانی که اهل سفرهای زمینی و متفاوت هستند پیشنهاد می کنیم اینبار شهری را معرفی می کنیم که می تواند یکی دیگر از گزینه های خوب برای عاشقان سفرهای جاده ای باشد. تفلیس، پایتخت زیبا و جذاب کشور گرجستان است. کشور گرجستان و مخصوصاً شهر تفلیس به دلیل نزدیکی به لحاظ مسافت، از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر است. شهر تفلیس گرجستان، به قدری زیبا است که آن را عروس شهرهای قفقاز می‌نامند. در این شهر، دریاچه‌های مختلفی وجود دارد که هم سواحل زیبایی به وجود آورده است و هم امکان قایق سواری و شنا را فراهم می‌کند. در این شهر، پارک‌های آبی‌ بی نظیری وجود دارد که فضا را برای بازی و شنا فراهم کرده است. زبان مردم تفلیس، گرجی تفلیسی است و به دلیل وجود کوهستان‌ها در اطراف، آب و هوای آن همیشه پاک است. به طور کلی سفر به این شهر هم به لحاظ آب و هوایی و هم به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، برای توریست‌ها بسیار دل‌چسب است.


 


جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس گرجستان


مانند بسیاری از شهرهای دیگر کشور گرجستان، شهر تفلیس، هم به عنوان پایتخت کشور و هم به عنوان پایتخت زیبایی گرجستان، جاذبه‌های گردشگری مخصوص خود را دارد. در ادامه به چند جاذبه مهم این شهر اشاره می‌کنیم. کلیسای جامع تثلیث شهر تفلیس گرجستان، از مهم‌ترین آثار تاریخی این کشور است. این بنا علاوه بر تاریخی بودن، اهمیت مذهبی هم دارد. شکوه و جلال این کلیسا، همه توریست‌ها را مجذوب خود می‌کند. این کلیسا عموماً به مسیحیان پیرو مذهب ارتودوکس تعلق دارد، اما همه مردمان همه ادیان و مذاهب اجازه ورود و زیارت این مکان را دارند. یکی دیگر از مکان‌های تاریخی این شهر، ناریکالا است، قلعه‌ای باستانی که از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر تفلیس گرجستان است. لازم به ذکر است که عزیزانی که نمی توانند بین تور زمینی وان و تور تفلیس زمینی انتخاب کنند به نوع دیدنی ها توجه نمایند.

سیلاب ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان‌های سیل‌زده تخلیه شد
هم اکنون بخوانید


پارک‌ها و شهربازی‌ها، از جمله بخش‌های مورد علاقه سفر، برای کودکان است. شهربازی متاتسمیندا، بزرگ‌ترین شهربازی تفلیس است. در بخشی از این شهر بازی می‌توانید، به بام تفلیس بروید و شهر را از دور تماشا کنید. پارک آبی جینو پارادایس، مکان جذاب تفریحی دیگری است که هم برای کودکان و هم بزرگ‌ترها سرگرم کننده است. شما در تمام طول سال می‌توانید به پارک آبی جینو پارادایس شهر تفلیس گرجستان بروید. درهای این پارک در طول سال و همیشه به روی شما باز است.


همان‌طور که گفتیم در تفلیس دریاچه‌های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد. سد جینوالی، شصت کیلومتر از تفلیس فاصله دارد و شما کنار سد می‌توانید از زیبایی طبیعت و دیدن دریاچه کنار کوه و تنفس هوای دلپذیر آنجا لذت ببرید.


پل صلح تفلیس


2


دیدنی‌های شهر تفلیس گرجستان


در سال ۲۰۱۰ با تصویب شورای شهر تفلیس گرجستان، ساخت پلی مدرن آغاز شد. این پل بخش قدیم شهر تفلیس را به بخش جدید آن متصل می‌کرد. طرح این پل توسط یک طراح مشهور ایتالیایی زده شد. این پل «پل صلح» نام دارد که روی رودخانه کورا قرار گرفته است. روی این پل، سازه‌ای سقف مانند قرار دارد که ۱۲۰۸ بسته نورانی و ۶۰۴۰ لامپ ال ای دی بدان متصل است. این نورپردازی توسط هنرمندی فرانسوی صورت گرفته است. منظره دیدنی این پل را در شب، در تور گرجستان از دست ندهید.


آب و هوای شهر تفلیس


شهر تفلیس برای سفر، همیشه آب و هوای خوبی دارد. نه آن‌قدر سرد و نه خیلی گرم می‌شود. متوسط دمای این شهر حدود ۱۵ درجه است. در گرم‌ترین روزهای تابستان، دمایی بیش از ۲۵ تا ۳۰ درجه و در سردترین روزهای زمستانی، دمایی کمتر از منفی ۹ درجه را تجربه نخواهید کرد. مدت روزهایی که هوای تفلیس سرد است، حداکثر سی تا سی و پنج روز است. بهترین ایام برای سفر ایرانیان به تفلیس، ایام نوروز و فصل تابستان است. تابستان‌های خنک، این شهر را به شهری محبوب برای سفر تبدیل کرده است. فصل پاییز و اوایل بهار فصل باران‌های موسمی تفلیس است، اما باران‌ها به گونه‌ای نیست که برای مسافران ناراحت کننده باشد. مسافرانی که قصد خرید تور زمینی استانبول را دارند نیز خوب است بدانند که آب و هوای استانبول و تفلیس در تابستان شباهت زیادی به هم دارند.

رشد ۵۴ درصدی تجارت ایران و هند
هم اکنون بخوانید


نکات لازم برای سفر به شهر تفلیس گرجستان


ایران سی دقیقه با گرجستان اختلاف ساعت دارد و زبان رسمی این شهر همان‌طور که گفته شد گرجی است. بیشتر جمعیت شهر تفلیس مسیحی هستند. درصد کمی از مردم این شهر مسلمان و یهودی هستند. اگر به دنبال سوغاتی مخصوص این شهر هستید، می‌توانید کانتاسی، چاقوهای دست ساز و انواع کلاه پشمی دست باف را تهیه کنید. شعر تفلیس گرجستان اوضاع اقتصادی مناسب رو به بالا دارد و مهم‌ترین صنایع آن کشاورزی و گردشگری هستند. به دلیل چرخه اقتصادی گردشگری در شهر تفلیس، امکانات لازم برای گردشگران در این شهر بسیار زیاد است. در شهر تفلیس بهتر است از آب‌معدنی‌های بسته بندی شده یا آب جوشیده استفاده کنید.


اگر با خواندن این مطلب، علاقه‌مند به سفر به شهر تفلیس گرجستان شدید، هم اکنون برای رزرو تور زمینی گرجستان با ما در تماس باشید: www.falat-pars.com. در صورتی که تور گرجستان انتخاب شما نیست، می‌توانید از دیگر تورهای ما، مانند تور ترابزون زمینی، تور استانبول یا دیگر تورها استفاده کنید.


 


 


پایان رپرتاژ آگهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا