مجوز مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار اوراق مالی اسلامی جهت توسعه حمل و نقل عمومی

نمایندگان مردم در مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی جهت توسعه حمل و نقل عمومی مجوز دادند.


به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ج) و (د) تبصره (۵) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.


بر اساس بخش درآمدی بند (ج) تبصره (۵) در سال ۱۴۰۱ آمده است:


ج- اوراق فروش‌نرفته بندهای(الف) و(ب) این تبصره برای مطالبات در سقف اعتبار مربوطه با تأیید رئیس دستگاه اجرائی و ذی‌حساب- مدیر امور مالی ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به تمامی طلبکاران (اعم از پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه‌های تعهد‌شده اعتبارات این قانون از جمله تملک اراضی) می‌باشد.


همچنین در بند د این تبصره آمده است:


د- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری مدیریت پسماند و نیروگاههای زباله سوز، بازسازی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاههای غیررسمی به شهرداری‌‌های کشور و سازمان‌‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌‌ها منتشر کنند.


تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرحهای قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت پنجاه درصد(۵۰%) دولت و پنجاه درصد(۵۰%) شهرداری ها است.

نخستین سخنرانی وزیر خارجه آمریکا درباره دیپلماسی دولت بایدن
هم اکنون بخوانید


اوراق فروش‌نرفته این بند در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید شهرداری مربوط قابل واگذاری به طلبکاران آن طرح می‌باشد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا