انتشار اوراق مشارکت بازآفرینی محله نفرآباد به مرحله انتخاب بانک عامل رسید

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز انتشار اوراق مشارکت محله نفرآباد به مبلغ یکهزار میلیارد تومان هفته آینده دریافت می شود.


به گزارش ایلنا، جعفر شربیانی با اشاره به اینکه سازمان نوسازی شهر تهران در حال شناسایی بانک عامل جهت انتشار این اوراق مشارکت است، افزود: با انجام پیگیری‌های بسیار زیادی که طی هفته های گذشته انجام شد، وزارت کشور قول اعطای این مجوز را برای هفته آینده داد که این اتفاق خبر خوبی برای ساکنان این محله به شمار می رود.


وی با بیان اینکه طبق قولی که به مردم محله نفر آباد جهت رفع مشکل بازآفرینی داده بودیم، این پروژه با سرعت بیشتری در حال پیگیری است، ادامه داد: طبق آخرین جلسه ای که با سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، مقرر شد تا نامه به بانک مرکزی ارسال شود و شهرداری بانک عامل را برای انتشار اوراق شناسایی کند.


این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  امیدواریم تا پایان امسال بخشی از اوراق مشارکت منتشر و جذب شده تا عملیات اجرایی ۲۰ پروژه تعریفی، آغاز شود، ادامه داد: پیش بینی می کنیم منابع حاصل از اوراق مشارکت اوایل سال ۱۴۰۱ در اختیار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گیرد.


شربیانی در ادامه با اشاره به پروژه های بازآفرینی محله نفر آباد بیان کرد: به نظر می رسد که ساخت بازار میوه و تره بار مستلزم انتشار اوراق مشارکت نیست؛ اکنون زمین این پروژه شناسایی شده و دراختیار سازمان میادین قرار گرفته و پیمانکار این پروژه توسط سازمان میادین انتخاب شده است و ظرف روزهای آینده عملیات اجرایی ساخت آغاز خواهد شد.

میرزایی: کاهش ازدواج نتیجه سیاست‌های نادرست برخی دولتمردان است
هم اکنون بخوانید


به گفته وی، همچنین برای ساخت یک پارکینگ، یکی از مراکز محله‌ای و دو پروژه مسکونی محله نفرآباد، با شرکت سرمایه گذاری مسکن قرارداد بسته خواهد شد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.


عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بخشی از برنامه های باز آفرینی محله نفر آباد قبل از دریافت منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت ازسوی شهرداری تهران و سازمان نوسازی انجام می شود، یادآور شد: بخشی از اقدامات محله‌ای پیش از انتشار اوراق آغاز می‌شود اما به صورت گسترده برای پیشبرد تعداد پروژه‌های بیشتر نیازمند منابع حاصل از اوراق مشارکت هستیم.


شربیانی با اشاره به مشکلاتی که ساکنان محله نفر آباد در خصوص محدودیت مرتفع سازی به دلیل قرار گرفتن در محدوده تاریخی و میراث فرهنگی داشتند، تاکید کرد: در گذشته سازمان میراث فرهنگی، محدودیت ارتفاعی ۹.۵ متر را در محله نفرآباد اعلام کرده بود؛ همین امر باعث شده بود امکان ساخت بیشتر از سه طبقه وجود نداشته باشد. اما با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق شهرداری، شورای شهر و مجلس این عدد به ۱۲ متر افزایش پیدا کرد.


بر اساس اعلام دفتر این عضو شورای شهر تهران، به گفته وی، به عبارتی سازمان میراث فرهنگی موافقت خود را با محدودیت ارتفاعی ۱۲ متر اعلام کرد. این موضوع باعث می‌شود تا ساخت و ساز در محله نفرآباد از سه طبقه به چهار طبقه افزایش یابد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =

دکمه بازگشت به بالا