افزایش ۸۰ درصدی کرایه خودروهای ویژه

اعضای شورای شهر تهران با اختصاص ۹۰ درصد از سهم تبلیغات تاکسی به رانندگان موافقت کردند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی افزایش نرخ کرایه خدمات تاکسی در دستور کار قرار گرفت. در بخشی از این دستور افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه خودروهای پیشرفته بررسی شد.


سید جعفر تشکری هاشمی درباره آن گفت: در لایحه شهرداری تهران پیش بینی شده است که تا سقف ۸۰ درصد به نرخ کرایه خودروهای ارائه دهنده خدمات ویژه اضافه شود.


او ادامه داد: سازمان تاکسیرانی نیز موظف است بر  تاکسی های پیشرفته تر نظارت کند. در سال‌های اخیر خودروهای پیشرفته همچون تویوتا، فولکس و غیره توسط شرکتها خریداری شده و از آنجایی که نگهداشت آنها هزینه برتر است طبق سنوات گذشته نرخ کرایه آنها نیز افزایش می یابد و تا سقف ۸۰ درصد بسته به نوع خودرو نرخ کرایه توسط تاکسیرانی مشخص می شود.


به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر با افزایش ۸۰ درصدی نرخ کرایه خودروهای خدمات ویژه با توجه به نوع خدمات موافقت کردند.


در ادامه بررسی تبصره های لایحه نرخ کرایه تاکسی اخذ مبالغ جهت صدور و تمدید پروانه تاکسی بررسی شد.


تشکری هاشمی درباره این تبصره گفت: براساس این تبصره سازمان تاکسیرانی مجاز است برای صدور و تمدید پروانه‌های تاکسیرانی از سال آینده بر اساس رتبه‌بندی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مبالغی را اخذ کند که رتبه‌بندی از یک تا پنج است و از مبلغ ۱۷ میلیون تا پنج میلیون اخذ می‌شود.


در ادامه مهدی اقراریان پیشنهاد داد شهردار تهران  در جلسه هیات دولت با وزیر مسکن رایزنی کند تا فکری به حال مسکن رانندگان تاکسی شود.

پیکر شهید گمنام عملیات والفجر۱ در یادمان نورالزهرا (س) منطقه ۱۰ آرمید
هم اکنون بخوانید


به گزارش ایلنا، این تبصره با قید این پیشنهاد به تصویب رسید.


در ادامه تبصره مربوط به تبلیغات تاکسی‌ها بررسی شد. تشکری هاشمی در این باره گفت: براساس این لایحه سازمان تاکسیرانی اجازه دارد با رعایت مقررات در داخل و خارج تاکسی تبلیغات انجام دهد که سهم مالک ۷۵ درصد، سازمان تاکسیرانی ۱۵ درصد و مابقی به پلیس بابت نظارت میدانی اختصاص می‌یابد.


این پیشنهاد مورد مخالفت اعضای شورا قرار گرفت و شربیانی پیشنهاد داد ۹۰ درصد به راننده تاکسی، پنج درصد پلیس و پنج درصد به تاکسیرانی برسد.


به گزارش ایلنا، این پیشنهاد مورد تایید اعضای شورای شهر قرار گرفت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − یک =

دکمه بازگشت به بالا