الزام باشگاه‌های حاضر در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا به دریافت مجوز حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که از سال ۲۰۲۴، باشگاه‌های حاضر در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا هم باید مجوز حرفه‌ای بگیرند.

دبیرکل AFC در این مورد گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا همانطور که در چشم‌انداز خود ذکر کرده است، می‌خواهد اطمینان بدهد که فوتبال همچنان ورزش اول قاره می‌ماند و فوتسال، نقشی اساسی در رشد این شور ایفا می‌کند. مجوز حرفه‌ای ابزاری حیاتی برای پیشرفت فوتبال آسیا در یک دهه گذشته بوده و آخرین اجرای آن، ساختارها را برای رسیدن به سطح جدیدی از حرفه‌ای‌گری در سال‌های آینده تقویت خواهد کرد.

باشگاه‌های فوتسال برای شرکت در مسابقات آسیایی باید معیارهای ورزشی، ساختاری، مدیریتی، قانونی، مالی و پرسنل را رعایت کنند. داشتن یک تیم رده زیر ۱۹ سال فعال، دسترسی کامل بازیکنان به خدمات پزشکی و انجام معاینات، مالکیت یک سالن استاندارد یا ارائه قرارداد با مالک چنین سالنی، داشتن سرمربی و مربی با مدرک مربیگری یا در حال گذراندن کلاس‌های آن، حسابرسی صورت‌های مالی باشگاه و نداشتن بدهی معوقه نسبت به باشگاه‌ها، کارکنان و مقامات مختلف، از جمله این معیارها خواهد بود.

رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ از ۱۲ تا ۲۳ مرداد برگزار می‌شود که قهرمان لیگ برتر ایران هم در آن شرکت خواهد کرد.

اجرای مجوز حرفه‌ای‌سازی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ پیش از این باعث شده بود تیم‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، از شرکت در این مسابقات محروم شوند.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور در بازی‌های کشورهای اسلامی/ صالحی امیری: ظرفیت دختران ما مثال‌زدنی است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا