ایزدپناه: حق بسکتبال، بلاتکلیفی نیست/ احتمال پیروزی تیم ملی، پنجاه پنجاه است

محمد ایزدپناه، عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد دیدارهای دیدارهای پیش روی تیم ملی بسکتبال در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ اظهار داشت: ما سابقه شکست خوردن مقابل سوریه را داریم و قزاقستان نیز تیم دست و پا بسته‌ای نیست.

سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال ادامه داد: دیدار با سوریه بسیار سخت خواهد بود به ویژه این که حامد حدادی را نیز در اختیار نداریم. سوریه یک یا دو بازیکن بلند قامت در اختیار دارد که همین مسئله کار را برای بازیکنان پست ۵ تیم سخت خواهد کرد. قزاقستان نیز یک تیم فیزیکی است ولی با سرعت دادن به بازی و پیشگیری از درگیری‌های فیزیکی، می‌توان به برنده شدن مقابل آنها امیدوار بود.

ایزدپناه گفت: با قاطعیت نمی‌توان در مورد پیروزی مقابل سوریه و قزاقستان نظر داد و احتمال برنده شدن ایران در هر دو بازی پنجاه پنجاه است. هر تیمی که تمرکز بهتری داشته باشد می‌تواند برنده شود.

کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال در مورد همگروهی ایران با سوریه قزاقستان و ژاپن در مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ تصریح کرد: قزاقستان و سوریه جزو تیم‌های درجه ۲ آسیا هستند و شاید هم گروهی با آنها، خوش شانسی تیم ملی بسکتبال باشد. با این حال تمام فعالیت های یک تیم، زیر ذره بین تیم‌های دیگر است و باید در مقابل همه تیم ها با قدرت به میدان برویم.

وی ادامه داد: ژاپن اما تیم فوق العاده‌ای است که دو بازیکن دورگه سطح‌بالا دارد. آنها تیم ایران را در تهران شکست داده‌اند. با این حال غلبه بر آنها غیر قابل دسترس نیست ولی آنها در نبود حامد حدادی از ما بهتر هستند.

لیگ دسته اول فوتبال| ادامه شکست‌های سنگین امید وحدت و صدرنشینی شمس آذر
هم اکنون بخوانید

محمد ایزدپناه درباره کادر فنی فعلی تیم ملی بسکتبال گفت: من همیشه معتقدم برای قضاوت در مورد عملکرد یک مربی باید فعالیت‌های او در ۱۰ سال گذشته را بررسی کرد. میزان فعالیت مصطفی هاشمی و مهران حاتمی در ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که آنها جزو مربیان بسیار خوب کشور بوده و کارشان را بلد هستند. مشکلاتی در دوره گذشته تیم ملی به وجود آمد که نمی‌خواهم در مورد آنها صحبت کنم. خوشبختانه این حواشی در تیم ملی دیده نمی‌شود و در بازدیدی که از اردوی ملی‌پوشان داشتم متوجه شدم که همه بازیکنان بدون حاشیه و با روحیه بسیار بالا در حال تمرین هستند. امیدوارم زحمات آنها نتیجه بدهد.

وی در مورد لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: ما در کمیته فنی به این نتیجه رسیدیم که تعداد مسابقات تیم‌ها در طول لیگ باید زیاد باشد. متاسفانه درگیر کرونا شدیم و تفکراتی که در کمیته فنی بود به اجرا در نیامد. با این حال و برخلاف سال‌های گذشته، پنج یا شش تیمِ مدعی در لیگ امسال حضور دارند می‌توان گفت که در دو سال گذشته، لیگ خوبی داشته‌ایم و از این بابت به تیم‌ملی کمک شده است.

ایزد پناه به تعویق چندباره انتخابات فدراسیون بسکتبال نیز اشاره کرد: این موضوع ضربه زیادی به فدراسیون زده است. روزی که وزیر ورزش به اردوی تیم ملی بسکتبال آمد به ایشان یادآور شدم که حق بسکتبال، بلاتکلیفی نبوده و بعضی مسائل در شأن این ورزش دانشگاهی نیست.

وی تصریح کرد: اینکه می‌شنویم شخصی نامه دستش می‌گیرد و به سراغ ارگان‌های تایید صلاحیت می‌رود تا انتخابات به تعویق بیفتد به هیچ عنوان درست نیست و من توقع نداشتم روزی شاهد چنین مسئله‌ای باشم. امیدوارم انتخابات بسکتبال به زودی برگزار شود تا این ورزش پرطرفدار از بلاتکلیفی در بیاید.

مهاجم تیم امید استقلال به پرسپولیس پیوست
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا