ایران در صورت گرفتن تضمین به اجرای تعهداتش ذیل برجام بازمی‌گردد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی تاکید کرد: در مقابل گرفتن تضمین کافی برای برداشتن تحریم‌ها و عدم تکرار رفتار قبلی آمریکا در خروج از برجام به اجرای تعهدات خود ذیل برجام بازمی‌گردیم.


به گزارش ایلنا، کاظم شافعی و ایگور زورچیچ، رئیس پارلمان اسلوونی سابقه و آخرین وضعیت مناسبات و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه همکاری‌های پارلمانی را بررسی کردند.


کاظم شافعی ضمن تشکر از حمایت پارلمان اسلوونی برای گسترش همکاری های فی مابین دو کشور، رفتار مسئولانه و سازنده ایران در قبال تعهدات بین‌المللی و آخرین وضعیت مذاکرات وین برای از میان برداشتن تحریم‌ها علیه ایران را تشریح کرد.


وی اداه داد: در مقابل گرفتن تضمین کافی برای برداشتن تحریم‌ها و عدم تکرار رفتار قبلی آمریکا در خروج از برجام به اجرای تعهدات خود ذیل برجام بازمی‌گردیم.


سفیر ایران در اسلوونی با توجه به ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد: برای تأمین منافع دو کشور در جهت توسعه روابط در بخش‌های اقتصادی و پارلمانی گام‌های مؤثری برداشته شود.


زورچیچ نیز در این دیدار تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش همکاری‌های بین دو کشور وجود دارد و ارزیابی من این است که باید این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و سرعت همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در زمینه همکاری‌های بین پارلمان‌های دو کشور افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/

نفت‌کش «گریس وان»، محور گفت‌وگوی ظریف و همتای انگلیسی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا