وضعیت ساختاری و بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت باید اصلاح شود/ رهبر معظم انقلاب شخصیتی قرآنی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیداری صمیمانه با فعالان و مدیران قرآن و عترت گفت: بایستی وضعیت ساختاری و بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت را اصلاح کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدمهدی اسماعیلی» پیش از ظهر امروز ۲۵ بهمن در نشستی صمیمانه که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود، با مدیران قرآن و عترت و اساتید قرآنی دیدار کرد.


در ابتدای این نشست، «علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از روند اقدامات کوتاه مدیریتی خود پرداخت.


پس از او، هر یک از مدیران این مجموعه و همچنین اساتید قرآنی نقطه نظرات خود را در راستای ارتقای وضعیت معاونت قرآن و عترت مطرح کردند.


پس از این صحبت‌ها، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فعالیت و عملکرد معاون جدید قرآن و عترت اظهار امیدواری کرد «علیرضا معاف با ایده‌های همیشه نو و حمایت جامعه قرآنی که خود یک سرمایه اجتماعی است بتواند به فضای جامعه قرآنی کمک کند.»


محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه «مجموعه مدیران کل این معاونت را نیز از گذشته می‌شناسم و افراد موفقی هستند.» خاطرنشان کرد: در حکمی معاون قرآن و عترت وظایف این معاونت را تفصیلی بیان کرده‌ام و هر یک از معاونان موظف هستند که در مورد هر بندی از احکام خود بعد از هر دوره سه ماه گزارش مفصلی ارائه کنند.


او همچنین رهبر معظم انقلاب را شخصیتی قرآنی توصیف کرد و گفت: ایشان هر سال در ماه مبارک رمضان با قاریان و حافظان جلسات زیادی برپا می‌کنند و از منظر ایشان در حوزه قرآن خیلی کار داریم.

ویژه‌ برنامه «به عشق مولا» امشب به روی آنتن می‌رود
هم اکنون بخوانید


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه «آقای رئیسی، رئیس‌جمهور نیز عمر خود را در راه قرآن و اهل‌ بیت(ع) گذرانده است» گفت: از این رو در دولت ایشان توقع می‌رود که شاهد کار ویژه‌ای برای قرآن و عترت باشیم.


اسماعیلی با تاکید بر ضرورت اصلاح وضعیت ساختاری و بودجه‌ای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تلاش براین است که توقعات قرآنی در حوزه‌های مختلف محقق شود.


او با بیان اینکه «بنده از این اتفاق حمایت خواهم کرد.» ادامه داد: قرآن و عترت در دل تمام مسلمین بوده و هست و هراندازه تاریخ اسلام جلو آمده است وحدت بین این دوحوزه بیشتر شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه امروز قرآن و عترت عامل وحدت مسلمین است. ما هم باید با سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه‌ها و… ارتباط بیشتری داشته باشیم.


اسماعیلی با اشاره به اینکه «شبکه گسترده‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که می‌تواند در حوزه‌های قرآن و عترت فعالیت کند» در خاتمه تاکید کرد: باید مسیر فعالیت‌های قرآنی را با قدرت ادامه بدهیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا