واکسن برکت یکی از بهترین واکسن‌های تولید شده است/ از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می‌آیند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کرونا قدرت واقعی کشورها را نشان داد و جمهوری اسلامی با مردم بسیار خوبی که حماسه آفریدند و در انجام واکسیناسیون کمک کردند پیش رفت و اگر در پیک اومیکرون هستیم با حمایت مردم خوشبینانه خطراتی عمده را رفع کرده ایم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، «بهرام عین اللهی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم بیست و هفتمین جشنواره رازی گفت: آقای مخبر را جزو خانواده وزارت بهداشت می‌دانیم و ایشان کارهای بنیادی عظیمی را در حوزه بهداشت و درمان انجام دادند و از کارهای خوب ایشان رسیدگی به مناطق محروم و ایجاد مراکز درمانی در مناطق محروم بوده است. خانواده آقای مخبر خودشان از خانواده سلامت هستند.


او افزود: در تاریخ پرافتخار کشور ما انسانهایی درخشیدند و افرادی عمر خود را صرف علم و فناوری کردند. پیروزی انقلاب اسلامی آغاز فصل خودباوری، استقلال، قطع تکیه به بیگانگان و عرصه بروز اندیشه‌های نو بود. قطعا اگر جمهوری اسلامی نبود به این پیشرفت‌ها نائل نمی‌شدیم و قبل از انقلاب علی رغم وابستگی به غرب، در حداقل کارهای خود مانده بودیم. 


عین اللهی گفت: حضرت مقام معظم رهبری می‌فرمایند کشور ما بدون حرکت در جاده علم و آموزش امکان ندارد به پیشرفت دست پیدا کند. توجه به علم و دانش در ایشان درخشان است. بنابراین از اهداف اصلی ما رسیدن به مرجعیت علمی است. 


او افزود: علی رغم همه تحریم‌ها روی پای خودش ایستاده ایم. پیوند اعضا، ژن درمانی، علوم سایبری و هوش مصنوعی، با تلاش جهادگرایانه دانشمندان کشور میسر شد و مصداق کار جهادی است. 

تمرکز هلال احمر بر آموزش‌های همگانی عملی و مهارت محور
هم اکنون بخوانید


عین اللهی گفت: این رخدادها در حوزه سلامت چشم گیر است و پیشرفت‌های علمی ما مورد تصدیق نهادهای علمی جهانی است. ادغام آموزش در وزارت بهداشت در کشوری که حافظه تاریخی‌اش خاطره مرگ مادران و نوزادان و حضور پزشکان هندی و پاکستانی و بنگلادشی را به یاد دارد باعث شده است درحال حاضر جهشی در علم و ساخت داروها ایجاد شود. 


او افزود: پیشرفت کشور در بایوتکنولوژی و درمان بیماران، خودکفایی بیش از نود درصدی در تولید دارو، ایجاد شبکه‌ها و ایجاد سلامت مناطق بود. تداوم این حرکت خیره کننده در دستیابی به مرجعیت علمی و تولید دانش نیازمند آگاهی دیگرگونه و همتی مضاعف است. ما به آنچه دست یافتیم قانع نیستیم بلکه حرکت رو به جلو هدف ماست. 


عین اللهی گفت: ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی داریم که کافی نیست و مراکز غیرمفید که هدفشان تولید مقاله است نمی‌توانند راه‌گشا باشند بنابراین توجه به فعالیت‌های پژوهشی محصول محور مهم است. بنابراین از اهداف دولت حمایت از شرکتهای دانش بنیان است. امروزه توان این را داریم که نه تنها داروهای خودمان را تولید کنیم بلکه آن را صادر نیز کنیم و هدفی است که مراکز تحقیقاتی باید به تحقق آن کمک کنند. توسعه زیر ساخت و بودجه مراکز تحقیقاتی از اهداف ویژه ماست. 


او افزود: امروزه باید مقاله را وسیله‌ای برای تحقق نیازها بدانیم و نه هدف. حوزه سلامت یکی از حوزه پرافتخار کشور است و ثمرات و نتیجه آن از مرزهای کشور نیز فرا رفته است. امروز به دنبال یک ایران قوی هستیم و همه به قدرت ایران اعتقاد دارند و این با دانش که ایران قوی را به همه نشان خواهد داد. گواه آن فناوری سطح بالا و درمان‌های پیچیده است. در اوایل انقلاب نیاز بود بیماران را به خارج اعزام کنیم اما امروزه کسی نمی‌گوید می‌خواهیم برای درمان به خارج برویم و نه تنها مردم خودمان را درمان می‌کنیم بلکه بسیاری تمایل دارند به کشور ما برای درمان مراجعه کنند. همانطور که وزیر بهداشت عمان هم گفتند تمایل داریم مردم ما در ایران درمان شوند. 

سانحه مترو مصدوم نداشته است
هم اکنون بخوانید


عین اللهی گفت: لازم می‌بینم تلاش مجاهدان کشور در برابر موج همه گیری کرونا را از سوی خود و مردم پاس بدارم. کرونا قدرت واقعی کشورها را نشان داد و جمهوری اسلامی با مردم بسیار خوبی که حماسه آفریدند و در انجام واکسیناسیون کمک کردند پیش رفت و اگر در پیک اومیکرون هستیم با حمایت مردم خوشبینانه خطراتی عمده را رفع کرده ایم. 


او در انتها گفت: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که توانسته‌ایم همه نوع پلتفرم‌هایی را تولید کنیم و تولید دارو علی رغم همه تحریم‌ها ناجوانمردانه بوده است. لذا از افرادی که در مراحل کارآزمایی بالینی شرکت کردند تشکر می‌کنیم و انصافا می‌توان گفت واکسن برکت پیشگام بوده است و از بهترین واکسن‌هایی بود که تولید شده است. امیدوارم نسل جوان ما که با یاد و خاطره و الگوپذیری در آینده نقش آفرین باشند. برای دانشمندان و دانش پژوهان کشور آرزوی موفقیت را خواهانیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا