مردم ایران، مردم افغانستان را برادر، دوست و همراه خود می‌دانند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل تاکید کرد: امروز هم مردم ایران، مردم افغانستان را برادر، دوست و همراه خود می‌دانند و تلاش می‌کنند تا مشکلات را با همدیگر حل کنند.


به گزارش ایلنا، متن پیام ویدئویی بهادر امینیان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر است:


خیلی خوشحالیم که در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت شما هستیم.


۴۳ سال پیش در چنین روزهایی مردم غیرتمند ایران علیه ظلم و ستم خارجی و پایمال شدن حقوق انسانی و اسلامی و هویت ملی خود به پا خواستند و جریانی را به رهبری امام خمینی(ره) به راه انداختند که به یک حرکت تاریخی، مذهبی و ملی تبدیل شد و هویت جدیدی برای مردم ایران تعریف کرد.


در طول ۴۳ سال گذشته بیگانگان و دشمنان این انقلاب مردم توطئه‌های زیادی طراحی کردند از جنگ، تحریم، فشارهای اقتصادی، توطئه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و تروریستی ولی خوشبختانه جریان جوشنده و خروشنده مردم تحت رهبری امام خمینی و رهبر انقلاب موفق شد توطئه‌های مختلف را خنثی کند و خود را به عنوان جریان توفنده و تاثیرگذار در منطقه و جهان تعریف کند.


خوشحالیم انقلاب اسلامی و مردم ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده‌اند و تلاش کردند که باری از دوش مردم محروم و مظلوم افغانستان بردارند.


امروز هم مردم ایران، مردم افغانستان را برادر، دوست و همراه خود می‌دانند و تلاش می‌کنند تا مشکلات را با همدیگر حل کنند.


شعار جمهوری اسلامی ایران، ایجاد یک منطقه قدرتمند و قوی است که کشورها و مردم بتوانند توسعه، رفاه و پیشرفت داشته باشند تا همه بتوانند همه از این شرایط منتفع شوند. در شرایط سخت کنونی مردم افغانستان، امیدواریم این هدف محقق شود.

دولت سیزدهم از اتخاذ سیاست‌های یک طرفه در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی دوری کند
هم اکنون بخوانید


مجددا سالگرد انقلاب اسلامی را به همه تبریک عرض میکنم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا