انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز با شکوه‌تر پیش می‌رود/ اشکالات موجود نتیجه پشت کردن به سنت‌های الهی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز با عظمت‌تر و با شکوه‌تر پیش می‌رود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم رضوی گفت: در این مکان مقدس و این روز عزیز از شهدا و امام شهدا یاد می‌کنیم. شهدایی که تا آخرین لحظه زندگی و تا آخرین قطره خون شان تردیدی در راهشان و هدفشان که احیای اسلام و عزت مسلمین بود و افتخار آفرینی برای ایران عزیزمان بود و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب مبتنی بر سنت هایی الهی و مردم باوری نداشتند؛ به همه این شهدای عزیز درود می‌فرستیم و همچنین به امام شهدا این مرد الهی این مردی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت. امامی که به سنت‌های الهی ایمان داشت، خداباوری او در اوج بود. امامی که به مردم باوری باور عمیق قلبی داشت و به امام عزیزی که به راه و مسیر خودش اعتماد داشت.


وی ادامه داد:  وقتی که می‌گوییم امام به سنت‌های الهی اعتقاد داشت و باور داشت معنی این است که در ۱۵ خرداد ۴۲ این مرد الهی این مرد دلداده به قرآن در برابر رژیم مستبد ایستاد و یک تنه قیام کرد. بسیاری از دوستان ایشان توصیه می‌کرند مبارزه با این رژیم با کدام سرباز و کدام ظرفیت امکان پذیر است. امام با باور به سنت الهی مسیر خودش را ادامه داد. وقتی به امام باورمان این است که تکیه‌اش بعد خدا به مردم است. تمام گروه هایی که مبارزه می کردند. امام فقط با مردم سخن گفت و این اتفاق افتاد و مردم به صحنه آمدند و ما مفهوم امت اسلامی را در چنین روزی در سال ۵۷ دیدیم.


وی افزود:  این اوج مردم باوری حضرت امام بود که هم رژیم ستمشاهی و هم نگاه مستبدانه آمریکا را بدون اینکه نگاهی به شرق داشته باشد انقلاب را به پیروزی رساند. این یعنی مردم باوری، این یعنی خودباوری به اینکه ایشان فرمودند ما می‌توانیم. این‌ها ارکان انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و باورهای انقلاب اسلامی بود. اینکه در دهه فجر کنار هم جمع می شویم و افتخار همه ما است این در حقیقت یک حقیقت زنده است. انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز با عظمت تر و با شکوه تر پیش می رود. این یک باور حقیقی است. حتی ما این سنت های الهی را و این مردم باوری را به عنوان دو رکن مهم در انقلاب اسلامی در بعد انقلاب اسلامی هم می‌بینیم. دوران دفاع مقدس را یادمان است که همین دو رکن ما را به پیروزی رساند.

شاهد رشد چهار و نیم برابری همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان هستیم
هم اکنون بخوانید


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بارها به دوستانمان و جوانان می‌گویم که این ها باید در جامعه مطرح شود. اگر امروز دچار مشکلات و چالش‌های جدی هستیم این مشکلات چگونه به وجود آمده و این مشکلات چه ارتباطی با انقلاب اسلامی دارند. در دفاع مقدس در ماه‌هایی که بنی صدر رئیس جمهور بود دیدیم که رزمندگان همان‌ها بودند ولی باور فرمانده اعتقاد به سنت‌های الهی نداشت. او می‌گفت ما باید توانمان حداقل سه برابر می بود تا بتوانیم به دشمن حمله کنیم و بنی صدر هم به دنبال آتش بس بود و تجربه ما نشان می‌داد آتش بس در زمان ضعف کشور چگونه کشور را به خطر می‌انداخت. وقتی حضرت امام خودشان فرماندهی را به عهده گرفتند پیروزی پدید آمد، اینها نماد از ایمان است.


وی در ادامه اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت در کنار دریای مدیترانه است، این عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی است، فرصت نیست پیروزی ها و دستاوردهای بیشتررا بگویم اما ببینید که باور به سنت های الهی چه نتایج و دستاوردهایی دارد.


رئیس قوه مقننه افزود: مردم اگر در صحنه باشند، شما عکس شهدا و سرداران را در زمان دفاع مقدس نگاه کنید، می بینید این ها عمدتاً از سراسر کشور و از دل مردم آمدند و بر سرنوشت جنگ اثر گذاشتند؛ در حالیکه شاید در ابتدا آموزش‌های لازم را ندیده بودند


وی تصریح کرد: اما در دوران دفاع مقدس در زمان کوتاه کارها به سرعت جلو می رفت و این یعنی برنامه ریزی، شایسته گزینی و شایسته سالاری که نتیجه بخش بوده است. مقام معظم رهبری فرمودند مکتب امام بر سه اصل معنویت، عقلانیت و عدالت استوار است و این عقلانیت یک عقلانیت ابزاری و لیبرالیستی بنی صدری نبود بلکه عقلانیت متصل به وحی و متکی بر سنت های الهی باشد. عدالتی که مبتنی بر اسلام باشد نه براساس باورهای مارکسیستی؛ این ها جز انحراف نیست.


قالیباف در ادامه بیان کرد: اینجاست که می گوییم انقلاب اسلامی زنده است، امام زنده است، هرجایی که براساس مبانی حرکت کردیم در هر کجای این ۴۰ سال که نگاه کنیم می بینیم افتخار و امام و انقلاب زنده است.


وی ادامه داد: آن هایی که یک روز در کنار امام بودند و امروز فکر می کنند یک اشکالاتی وجود دارد، با دقت نگاه و ببینند که این اشکالات از جایی آغاز شد که از فکر امام و نگاه و نظر امام فاصله گرفتیم و عقل وحی محور و باورمند به سنت های الهی فاصله گرفتیم.

حسابمان را با کسانی که راهشان را از ما جدا کردند، مشخص می‌کنیم
هم اکنون بخوانید


رئیس مجلس خاطرنشان کرد: لذا امروز بلکه ما هم می بینیم که اشکالاتی به ویژه در مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اعلت اینکه بر این ها فائق نمی آییم این است که ما از اصول و مبانی انقلاب فاصله گرفتیم؛ و از سوی دیگر نیازمند یک تحول و تغییر اساسی هستیم. تحول در رویکردها و روش ها نه پشت کردن به اصول و مبانی انقلاب.


رئیس قوه مقننه با تاکید بر اهمیت باور به سنت های الهی، تصریح کرد: اگر ما بر همین باورهای سنت های الهی و در مسیر الهی بودن و در بحث باور به مردم؛ وقتی از بحث باور به مردم می‌گوییم یعنی اجازه بدهیم در حوزه های مختلف علمی، صنعتی، اقتصادی و علوم مختلف که امروز به دستاوردهای بزرگ رسیدیم از کجا حاصل شده است؟ از جایی که به جوانان خلاق و با روحیه «ما می‌توانیم» کار را برعهده گرفتند.


وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، عنوان کرد: امروز من به شما عرض می کنم در حوزه اقتصادی نبود امکانات پولی ومالی نیست، مشکل ما در رویکردهاست و در این راه نیازمند تحول هستیم.


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی در یک اقتصادی که ربا و فساد باشد جنگ با خدا است. وقتی اینگونه باشد دچار چالش اقتصادی هستیم. دشمن امروز به کجا متمرکز شده؟ در جهاد تبیین انقلاب ما با توضیحی که من دادم و با هدایت رهبر انقلاب مبتنی بر همین سنت‌های الهی دقیقا در این تبیین مردم و مسئولین باید به آن توجه کنند. در حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن به همین موضوعات متمرکز شده است تا با فشار اقتصادی بر مردم فاصله بین امام و امت ایجاد کنند. آن‌ها این عظمت را درک کرده‌اند. ما در این جمعه و ماه عزیز رجب با ایمان به رهبری، رهبر انقلاب محکم گام برداریم و ذره‌ای تردید نکنیم. ما مسئولین حق در حوزه اپوزیسیون صحبت کردن را نداریم. امروز حجت بر ما است که باید پاسخگو باشیم و مشکلات را حل کنیم . امام فرمودند کسانی که طعم فقر را چشیدند تا پایان پای کار انقلاب هستند و ما مدیون این مردم هستیم.


وی در پایان یاد و خاطره آیت الله گرایلی امام جماعت مسجد گوهرشاد و همچنین سعید تشکری نویسنده و کارگردان مشهدی را گرامی داشت.


خبر در حال تکمیل می باشد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا