مشخصات قالب فلزی لبه جوش

به گزارش برنا، از پر مصرف ترین قالب‌ها بتنی می‌توان به قالب بتنی لبه جوش اشاره کرد. قالب‌های بتن لبه جوش دارای ساختاری هستند که از آن های می توان برای ساخت سازه های بتنی استفاده کرد. کاربرد قالب‌های بتن لبه جوش برای استفاده در ستون سازه ها، فونداسیون ساختمان‌ها و ساخت سقف ها می باشد. قالبهای بتن لبه جور معمولاً از ورق های فولاد به استفاده از جوش CO2 ساخته می شوند. استفاده از قالب بتن باعث استحکام و بتن ریزی استاندارد می شود.  


برای اتصال اجزای قالب‌های بتن، از جوشکاری Co2 استفاده می شود. استفاده از جوش CO2 برای درست کردن قالب‌های بتنی،باعث استحکام قالب می‌شود. استفاده از ورق فولادی و جوش درست با  دستگاه جوش Co2 باعث افزایش طول عمر قالب‌های بتن می شود. علاوه بر این کیفت کارنهایی نیز بالاتر می رود.


بیشتر بخوانید : وزن تجهیزات قالب بندی


مشخصات قالب فلزی لبه جوش


برای ساخت قالب بتنی لبه جوش ابتدا ورق فولادی را در اندازه های مشخصی برای خود قالب،تسمه ها و  دیگر اجزای آن برش داده می شود. بعد از برش ورق فولادی قطعات برش داده شده توسط دستگاه جوش CO2 به یکدیگر جوش داده می‌شوند و تبدیل به یک قالب بتن می شود. 


مزیت استفاده از قالب بتن لبه جوش این است که سازه به صورت اصولی و استاندارد بتن ریزی شود و بتن به صورت صاف و یک دست در بیاید. در نتیجه استفاده از قالب بتن لبه جوش باعث یکنواختی و یکدستی سازه می شود.

عرضه ۲۰۱ هزار تن گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور
هم اکنون بخوانید


بیشتر بخوانید : طراحی و ساخت قالب فلزی بتن


برای ساخت قالب‌های بتن لبه جوش، از ورق های فولادی ۵ میل و ۳ میل استفاده می شود. 


قالب فلزی لبه جوش


از مزیت‌های استفاده از قالب های لبه جوش در برابر انواع دیگر قالب بتن این است که قالب فلزی لبه جوش، درز کمتری دارند و در هنگام بتن ریزی، بتن خیس و شیره ی بتن از قالب خارج نمی‌شود و نشت نمی کند.


بیشتربخوانید : جک سقفی چیست 


در زمان خرید قالب فلزی بتن باید توجه کنید که آیا عملیات جوشکاری به خوبی انجام شده است یا نه. زیرا در صورتی که جوشکاری خوب انجام نشده باشد، امکان وجود درز های فراوان در قالب بتنی می‌باشد و یا اماکن باز شدن مکان جوش هم بسیار زیاد است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا