مراکز نیکوکاری نباید گرفتار بروکراسی اداری شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت:  برای رهایی از بروکراسی باید اقدامات لازم انجام شود و نباید اجازه دهیم که مراکز نیکوکاری گرفتار بروکراسی اداری شوند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی در مراسم افتتاح ۴۳۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور گفت: نگاه مقام معظم رهبری مردمی کردن امدادرسانی است تجربه هم نشان داده هر جا مردم میدان‌دار بوده‌اند ما موفق بوده ایم. 


رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: فلسفه تاسیس مراکز نیکوکاری در راستای اجرای نظر مقام معظم رهبری است. ۵۰ درصد این ۴۳۰ مرکز نیکوکاری در مساجد و ۵۰ درصد در بقیه مراکز است و در مجموع با اضافه شدن این ۴۳۰ مرکز تعداد مراکز نیکوکاری به ۸ هزار و ۹۷۱ مرکز رسید. همچنین ما تاکید بر مسجد محوری داریم چراکه مساجد محور و پایگاه اصلی ما هستند و باید اقدامات ما با محوریت مساجد صورت گیرد. 


وی با اشاره به اهم برنامه‌های معاونت مشارکت‌های مردمی ادامه داد: جزو اهم برنامه های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی باید تمرکز بر کیفی سازی و توانمندسازی مراکز نیکوکاری باشد. قطعا ما از نظر کمی توانسته ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم اما اگر در کیفی سازی کوتاهی کنیم شاید خدایی نکرده نتیجه معکوس بگیریم. اگر این هیات های عامل و ۴۳ هزار  خیر مراکز نیکوکاری ببینند اقداماتشان تاثیری نداشته ممکن است دل زده شوند بنابراین تمرکز بر کیفی سازی از برنامه های اصلی معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۱ باید باشد البته باید در زمینه کیفی سازی آسیب شناسی نیز صورت بگیرد.

ساخت دستگاهی برای حذف ریزگردها و ترکیبات آلی از هوا
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد: همچنین باید برنامه های معطوف به توانمندسازی خانواده های نیازمند در این مراکز تقویت شود و انتظار داریم که مراکز نیکوکاری در راستای بیانات مقام معظم رهبری حرکت کنند. همچنین از اهم برنامه‌های سال ۱۴۰۱ استانداردسازی فرآیندهای و تدوین نظامات مورد نیاز بر پایه خدمات به نیازمندان در مراکز نیکوکاری است و 


هیات های عامل مراکز نیکوکاری و مدیران کل باید در این سه محور حرکت کنند تا مردمی کردن کمک به نیازمندان  به صورت واقعی اتفاق بیفتد و با اجرای این سه برنامه مهم قطعا اتفاق خواهد افتاد.


بختیاری تصریح کرد: اعتقاد راسخ بر این دارم که صندوق صدقات در محلات در اختیار مراکز نیکوکاری در همان محل قرار بگیرد البته باید در این خصوص برنامه ریزی صورت بگیرد و به لحاظ حسابرسی با توجه به برنامه امداد هوشمند کار سختی نیست. اما این کار باعث می شود مردم بدانند کمکی که به صندوق های صدقات می کنند برای محرومان همان محل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 


بختیاری خاطرنشان کرد: ملت ما نشان داده اند که با خیر و احسان در سخت ترین شرایط پای کار هستند و باید در زمینه گفتمان سازی خیر و احسان تلاش کنیم.


وی ادامه داد: برای رهایی از بروکراسی باید اقدامات لازم انجام شود و نباید اجازه دهیم که مراکز نیکوکاری گرفتار بروکراسی اداری شوند. 


بختیاری همچنین درباره مدیریت منابع گفت: ما به هیات‌های عامل این مراکز نیکوکاری اعتماد کامل داریم البته با سیستم امداد هوشمند کار نظارت انجام خواهد شد اگرچه ما به مدیران عامل و هیات های عامل مراکز نیکوکاری اعتماد داریم اما ما خطوط قرمز هم داریم و براساس امداد هوشمند این خطوط قرمز هم مشخص شده است.

تعداد مراکز فرهنگی و مذهبی بنیاد برکت به ۱۷۱۲ رسید
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

دکمه بازگشت به بالا