علت وارد نشدن ۶۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده شهرداری به ناوگان حمل و نقل

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران علت وارد نشدن ۶۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده شهرداری به ناوگان حمل و نقل را تشریح کرد.


«سید مجتبی شفیغی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره وارد نشدن ۶۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده شهرداری به ناوگان حمل و نقل که قرار بود در پایان آبان ماه به چرخه وارد شود، اظهار کرد: مقداری در تامین منابع و قراردادی که با شرکت ایران خودرو بسته شده بود، مشکلات اداری و بروکراتیک داشت.


او ادامه داد: برای اولین بار بخش زیادی از قرارداد خرید اتوبوس‌ها به صورت غیرنقد بود و فرایند اجرای پرداخت غیرنقدی برای اولین بار است که در خرید اتوبوس‌ها طی می‌شود و مقداری اشکالات اداری و بروکراتیک داشت و الان قسمت نقدی آن کامل پرداخت شده است و در بخش غیرنقد آن که مربوط به ۶۵ دستگاه بوده، توافقات اولیه آن صورت گرفته است.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این تعداد اتوبوس تا پایان ماه به چرخه حمل ونقل اضافه خواهد شد، گفت: اینکه کدام ملک به آن‌ها واگذار شود و قیمت کارشناسی چطور باشد، مواردی از این دست در حال بررسی و سپری شدن است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند. حتما تا آخر این ماه این ۶۵ دستگاه اتوبوس که آماده است و در پارکینگ ایران خودرو دیزل متوقف است را به ناوگان حمل ونقلی شهر تهران اضافه خواهیم کرد.


شفیعی درباره تعمیر اتوبوس‌های شهرداری تهران نیز توضیح داد: تعمیرات اتوبوس‌هایی که معایب فنی دارند و همچنین تعویض مخازن هر روز در حال انجام است و تاکنون بیشتر از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس با تعویض مخزن وارد چرخه شده است. تعویض مخازن به صورت روزانه ادامه دارد تا به هدف تعویض ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی که تعهد داشتیم برسیم.

ضرورت آشنایی بیشتر معلمان با رویکردها و اهداف برنامه "شهاب"
هم اکنون بخوانید


او با اشاره به جزئیات اورهال و بازسازی اتوبوس‌ها که مربوط به معایب موتوری و مکانیکال و همچنین بازسازی اتاق و ادوات فرسوده اتوبوس می‌شود، گفت: بخشی از اتوبوس‌ها نیاز به تعمیرات و بازسازی داشت، که برای حدود ۳۰۰ دستگاه بخشی از این تعمیرات انجام شده و بخش دیگری نیز در حال انجام است و بخش دیگری از اتوبوس‌ها نیز نیاز به اورهال دارند.


شفیعی از تعهد شهرداری برای بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در سال آینده خبر داد و در توضیح آن گفت: در برنامه سال ۱۴۰۱ شهرداری برای اولین بار تعهد کرده است که ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی را که قرار بود از تسهیلات استفاده کنند، اما نتوانستند، بازسازی کند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در مورد این اتوبوس‌ها یا منابع مربوط به تسهیلات از طرف صندوق کارآفرینی امید تامین نشد و یا تضامین و سازو کار‌های اداری آن به گونه‌ای بود که عملا منجر به دریافت این تسهیلات نشده بود که قرار شد از محل منابع شهرداری بازسازی شوند، اما این اقدام به شرط آن انجام خواهد شد که حداقل ۵ سال خدمات خود را با کیفیت مطلوب ادامه دهند.


او ادامه داد: منابع این ۱۴۰۰ دستگاه در بودجه سال آینده پیش بینی شده است و عدد قابل توجهی در حدود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل این اتوبوس‌های متوقف به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شوند.


شفیعی درباره خرید اتوبوس‌های جدید توسط شهرداری گفت: در کنار این بحث، خرید ناوگان جدید را نیز دنبال می‌کنیم، خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی بخش خصوصی در حال انجام است که تا مهرماه سال آینده قول دادند وارد خط شود. دولت نیز از محل تهاتر نفت در حال انجام خرید اتوبوس است و به مراحل پایانی نزدیک شده است و سال آینده به نظر می‌رسد یک تحول جدی در ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تهران سردتر می‌شود
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا