بلفاروپلاستی پلک پایین


پف زیر چشم یکی از مشکلاتی است که در بعضی از افراد به طور مادرزادی وجود دارد. در بعضی از مواقع این مشکل با بالا رفتن سن افراد به وجود می آید. برآمدگی و پف در قسمت پلک پایین یکی از بیماری هایی است که به راحتی با عمل بلفاروپلاستی پلک پایین برطرف می شود. اگر به هر دلیلی امکان هر نوع عمل جراحی برایتان غیر ممکن است می توانید این برآمدگی زیر چشم خود را با بلفاروپلاستی پلک تحتانی را به روش های دیگر، بدون عمل جراحی نیز برطرف بسازید؛ اما بهتر عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین، نتیجه ایده آل تری نسبت به سایر روش ها خواهد داشت.


علت پف کردن زیر چشم‌


پف چشم یکی از مشکلاتی است که معمولا جدی گرفته نمی شود و اغلب، علت اصلی آن را خستگی و یا آلرژی می دانند؛ اما بهتر است بدانید که گاهی ممکن است این برآمدگی پلک پایین به دلیل یک مشکل جدی تر مانند افتادگی چربی پلک تحتانی یا همان چربی اربیتال به وجود آمده باشد. چشم در یک فضایی به نام اربیت قرار دارد. در این ناحیه چربی هایی وجود دارد که به دلایل مختلفی از جمله بالا رفتن سن، دچار افتادگی می شوند. برای رفع این مشکل می توانید به پزشک مراجعه کرده و این برآمدگی را با عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی برطرف کنید.


جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین با برداشتن چربی های اربیت، جابه جایی و فرم داد دادن به آن ها و در نتیجه جوان سازی پلک چشم همراه خواهد بود.


جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین چیست؟


عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین که به دو روش تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می شود، برای رفع پف زیر چشم، شل شدن و افتادگی پلک تحتانی صورت می گیرد. در این عمل زیبایی چشم، از روش ها و تکنیک های مختلفی استفاده می شود اما رایج ترین روشی که غالبا توسط پزشکان صورت می گیرد، برداشتن پوست و چربی اضافی اطراف چشم و شکل دهی به آنها است. زمان عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی، به مهارت و تکنیک پزشک جراح چشم بستگی دارد.


بلفاروپلاستی پلک تحتانی به دو روش انجام می شود


  1. بلفاروپلاستی پلک تحتانی با برش پوست زیر پلک
  2. بلفاروپلاستی پلک تحتانی بدون برش پوستی پلک و از مسیر ملتحمه ای


بلفاروپلاستی پلک تحتانی با برش پوست پلک


این روش که در گذشته برای اولین بار برای بلفاروپلاستی پلک تحتانی استفاده شد با برشی در حدود ۳ میلیمتری زیر لبه پلک در چین پوست پلک تحتانی داده می شود.


و از طریق این برش جراح به چربی های زیر حدقه چشم دسترسی و آن چربی ها بریده شده یا سوزانده می شود؛ و سپس پوست پلک تحتانی مجددا ارزیابی می شود و در صورت اضافه بودن برداشته می شود و پوست با بخیه (به روش‌های مختلف) بسته می شود.


بلفاروپلاستی پلک تحتانی با روش برش پوست پلک در چه کسانی مناسب است؟


هر چند این روش روشی قدیمی در بلفاروپلاستی پلک تحتانی است لکن در افراد مسن و بالای ۵۰ الی ۶۰ سال که دارای پوست پلک تحتانی شل و اضافه هستند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.


2


عوارض بلفاروپلاستی پلک تحتانی با استفاده از برش پوستی


  1. اسکار و بد شکلی محل برش و زخم پوست پلک تحتانی
  2. برگشتگی به بیرون پلک تحتانی (اکتروپیون) یکی از بدترین و شایعترین عارضه بلفاروپلاستی پلک تحتانی با برش از پوست است که در موارد خفیف باعث نمایان شدن زیاد از حد سفیدی زیر چشم (حالت تعجب) تا موارد شدید که با برگشت کامل پلک به بیرون همراه است.
  3. اشک ریزش از گوشه خارجی چشم: این مشکل نیز ریشه در برداشتن پوست زیادی پلک تحتانی دارد که با پایین کشیده شدن گوشه خارجی چشم، شیب ملایم و طبیعی جریان اشک که از گوشه خارجی به سمت گوشه داخلی است بهم می خورد و حتی برعکس میشود.
  4. گود افتادگی زیر چشم: چربی های برداشته شده زیر حدقه چنانچه فقط برداشته شوند باعث گودی و خالی شدن زیر چشم می شوند،


لذا با توجه مشکلات و عوارض گفته شده در روش بلفاروپلاستی پلک تحتانی با برش از پوست روش نوین بلفاروپلاستی پلک تحتانی توسط جراحان چشم معرفی شد و آن بلفاروپلاستی پلک تحتانی بدون برش پوستی بود که در ادامه به معرفی آن پرداخته خواهد شد.


بلفاروپلاستی پلک تحتانی بدون برش پوستی به همراه پخش چربی


در این روش بلفاروپلاستی پلک تحتانی با استفاده از برشی کوچک و غیر قابل دیدن در داخل پلک و از طریق ملتحمه انجام میشود و پس از دسترسی از این برش کوچک به چربیهای زیر چشم، بجای حذف و یا سوزاندن این چربی ها در گودی های خط اشکی و زیر چشم جابجا می شود. لذا بطور همزمان هم پف پلک تحتانی زیر چشم اصلاح می شود و هم گودی پایین تر و زیر آن با پر شدن توسط چربی های جابجا شده خود چشم اصلاح می شود.


مزایای بلفاروپلاستی پلک تحتانی بدون برش پوستی (جدیدترین روش)


  1.  در این روش هیچ گونه محل برشی دیده نمی شود لذا پوست سالم می ماند و اسکار و بدشکلی زخم در پلک وجود ندارد.
  2. عارضه کشیدگی پلک به سمت پایین و نمایان شدن سفیدی زیر چشم و حتی برگشتن پلک به سمت بیرون در این روش کاملا از بین می رود.
  3. گود افتادگی زیر چشم بعد از عمل در این روش بدلیل پخش چربی صورت رفته بسیار کمتر محتمل است؛ و این عارضه در روش جدید بلفاروپلاستی پلک تحتانی بسیار کاهش یافته و نتیجه نهایی عمل بسیار طبیعی تر است.


لذا انتخاب روش دقیق و صحیح روش جراحی عوارض بعضا غیر قابل جبران بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی را کاهش می‌دهد و در اکثر مواقع بطور کامل جلوگیری می کند.


مزایای بلفاروپلاستی پلک تحتانی بدون برش پوستی با پخش چربی


  1. در پوست شخص هیچ برش پوستی وجود ندارد لذا جای زخمی دیده نمی شود، مخصوصا در افراد جوان و زیر ۴۵ سال و یا حتی بالاتر که پوست اضافه زیادی در پلک تحتانی ندارند روشی کاملا ارجح است.
  2. احتمال بیرون زدگی پلک تحتانی یا نمایش سفیدی زیر چشم بعد از عمل در این روش وجود ندارد.
  3. نیازی به کشیدن بخیه نیست.
  4. با پخش چربی در اطراف حدقه و زیر گودی خط اشکی، احتمال عارضه گود افتادگی بعد از عمل زیر حدقه کاهش می یابد.


بلفاروپلاستی پلک تحتانی با لیزر


با مراجعه به متون و منابع فوق تخصصی چشم و پلک چنین تکنیکی بطور خاص وجود ندارد و در کل در همه جراحی از خاصیت چاقو بودن لیزر میتوان استفاده کرد.


این روش در واقع همان بلفاروپلاستی پلک تحتانی به روش برش (روش قدیمی) از پوست است که در این روش برش بجای تیغ جراحی با استفاده از نور لیزر داده می شود.


با توجه به توضیح فوق تفاوتی در عوارض بلفاروپلاستی پلک تحتانی به روش برش پوست و لیزر وجود ندارد و همان عوارض در این روش هم دیده می شود.


نکته مهم تری که استفاده از لیزر در جراحی ها را محدود کرده است سخت بودن استریل کردن پروب یا سر لیزر برای هر بیمار هست که بسیار هزینه بر عملا امکان پذیر نیست.


 


در چه مواقعی بلفاروپلاستی پلک پایین لازم است؟


در صورت داشتن نشانه های زیر می توانید به پزشک مراجعه کرده و این علائم را با جراحی زیبایی پلک تحتانی برطرف بسازید.


  • احساس خستگی چشم حتی بعد از استراحت کافی
  • پف کردن چشم در تمام طول روز
  • جمع شدن پوست اضافی در اطراف چشم
  • دشوار شدن آریش چشم به دلیل پف کردن پلک پایین


3


ارزیابی قبل از عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی


یکی از مهم ترین نکات قبل عمل جراحی پلک چشم ارزیابی خواسته های بیمار است. پزشک قبل از انجام عمل از بیمار می خواهد تا به طور کامل در مورد زیبایی چشم خود صحبت کرده و ظاهر دلخواه خود را توضیح دهد. در این مرحله پزشک خواسته های متقاضی را بررسی می کند. یکی دیگر از نکات مهم قبل از عمل جراحی پلک، بررسی و اطمینان یافتن از سلامت عمومی متقاضی است. درصورتی که متقاضی دارای بیماری خاص و یا در حال مصرف دارویی باشد، باید به پزشک خود اطلاع بدهد.


 در نهایت پزشک قبل از عمل جراحی، برنامه ریزی لازم برای جراحی پلک تحتانی را با توجه به نیاز های بیمار، انجام داده و با بیمار در میان می گذارد.


هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین


به طور کلی برای عمل زیبایی بلفاروپلاستی پلک پایین قیمت مشخصی وجود ندارد. در واقع شرایط بیماری هر فرد، تعیین کننده هزینه عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی است. هزینه ناشی از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به برخی از مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.


  1. میزان تجربه های پزشک جراح در زمینه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چشم مهم است.
  2. سطح امکانات، تجهیزات و خدماتی که توسط کادر درمان کلینیک ارائه می شود.
  3. میزان گستردگی افتادگی و ضایعات چربی های اربیت، به طبع نقش مهمی در هزینه عمل جراحی خواهد داشت.


عمل بلفاروپلاستی پلک تحتانی در چه سنی انجام می‌شود؟


همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم پف کردن پلک چشم، معمولا به دلیل بالا رفتن سن و گاهی به صورت مادرزادی به وجود می آید. اکثر متقاضیان عمل جراحی پلک تحتانی، افراد بالای ۳۰ سال هستند اما در صورت تمایل می توانید زودتر به پزشک مراجعه کرده و مشکل برآمدگی پلک تحتانی چشم خود را برطرف کنید.


مراجعه به پزشک


اصطلاح “بلفاروپلاستی پلک پایین” مجموعه‌ای از تکنیک‌های جراحی است که هدف آن بهبود ظاهر پلک‌های پایین است. بلفاروپلاستی پلک تحتانی یک روش کاهشی است که طی آن، پوست و یا چربی اضافی چشم، به منظور کاهش چین و چروک و برآمدگی های پلک، برداشته می شود. در صورت بروز این مشکل در ناحیه پلک پایین خود یا اطرافیان می توانید به دکتر احسان عباس نیا متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص استرابیسم و اکولوپلاستیک مراجعه کنید و به صورت کامل درمان شوید. از دیگر خدمات درمانی کلینیک دکتر عباس نیا میتوان به درمان میگرن با بوتاکس اشاره کرد.


اطلاعات تماس با مطب دکتر احسان عباس نیا


 آدرس: سعادت آباد ، میدان کاج ، سرو شرقی ، خیابان سوم ، نبش نسترن ، پلاک ۲۴، طبقه اول ، واحد ۲


 تلفن مطب: ۰۲۱۲۲۰۷۹۲۳۶


 تلفن مشاوره:  ۰۹۱۲۰۴۴۶۴۰۷


آدرس سایت: http://dr-abbasnia.ir


آدرس پیج اینستاگرام: http://www.instagram.com/dr_ehsan_abbasnia


——————-


توسط خانه پزشکان


انتهای پیام/

تازه ترین اخبار از بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا