کلنگ جدیدترین خط تولید کولر گازی و تلویزیون کارخانه صنایع الکتریکی ناسیونال ایران زده شد

پروژه احداث جدیدترین خط تولید کولر گازی و تلویزیون در کارخانه صنایع الکتریکی ناسیونال ایران با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مدیرکل دفتر لوازم خانگی آغاز شد.


عباس ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به این‌که مجموعه ناسیونال ایران به‌عنوان پیشران تولید لوازم خانگی کوچک در کشور درحال فعالیت است، گفت: احداث خط تولید کولر گازی و تلویزیون این شرکت با حضور معاونت وزارت صمت و مدیرکل دفتر لوازم‌خانگی و مسئولان و مدیران کل صمت استان آغاز شد. ضمن این مراسم کلنگ زنی از ملیه کارگاهها و تمامی خطوط تولید و پیشرفت‌های مجموعه ناسیونال در بخش قطعه سازی و تنوع محصولات بازدید به عمل آمد.


وی در خصوص موانع و چالش‌های مسیر تولید در بخش داخلی نیز گفت: پرداخت دیرهنگام منابع مالی از سوی بانک‌ها که اغلب با کارمزد بسیار بالایی همراه است یکی از چالش‌های اصلی ما بوده و چاره‌ای دیگری نداریم چون تنها راهی است که میتوان منابع مالی مورد نیاز را  تامین کرد. همچنین در موضوعات گمرکی اگر فرآیند ترخیص کالا سریع‌تر و سهل‌تر صورت گیرد بهتر خواهد بود و در این مورد روزانه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مختلفی صادر شود که نتیجه آن تغییر قانون به‌صورت روزانه و الزاماتی است که تولیدکننده را برای واردات کالاهای مورد نیاز با مشکل مواجه می‌کند زیرا هر روز با قانون و تبصره جدیدی مواجه خواهد بود.


ابهری در خصوص متوسط واردات قطعات مورد نیاز تولید تولیدات داخلی نیز گفت: به‌طور متوسط بیش‌از ۶۵ درصد از کالاها و قطعات مورد نیاز ما در داخل تولید و تامین می‌شود و حتی در برخی از آن‌ها این میزان به ۹۵ درصد  می‌رسد و ۵ درصد باقیمانده یا قطعه‌ای در موتور است یا خود موتور که چون تکنولوژی یا تولید آن در داخل کشور اقتصادی نیست ناچار به واردات آن هستیم و در برخی دیگر از کالاها ۴۰ درصد ممکن است در داخل تولید شود و ۶۰ درصد قطعات را وارد کنیم هستند، زیرا برخی از آن‌ها تازه‌وارد بازار شده‌اند و برای مراحل ساخت داخل قطعات این محصولات معدود نیز زمان نیاز داریم که بزودی عمق ساخت آنها با حفظ کیفیت نیز افزایش خواهد یافت.

خطر استفاده از اپلیکیشن‌های نامعتبر دریافت رمز پویا
هم اکنون بخوانید


WhatsApp Image 2022-02-05 at 12.25.55


 مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران در پاسخ به این سوال که از چه کشورهایی قطعات مورد نیاز را وارد می‌کنیم، گفت: این قطعات اغلب از کشورهای ترکیه، چین، آسیای جنوب شرق و اروپا وارد می‌شود اما  با توجه به تحریم‌ها در واردات این قطعات نیز با مشکل مواجه هستیم و بسیاری از شرکت‌های خارجی زمانی‌که متوجه می‌شوند با شرکت ایرانی روبرو هستند قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و یا اصلا همکاری نمی‌کنند، همچنین تحریم‌ها موجب شده‌است که در صادرات تولیدات خود نیز با مشکل مواجه باشیم. اما با این وجود اخیراً با کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه مذاکرات صورت‌گرفته است و نمونه‌های تولید شده برای آن‌ها ارسال‌شده است و در صورت جذب رضایت و تطابق استانداردهای اجباری با معیارهای آن‌ها در سال ۱۴۰۱ اولین محموله‌های تجاری ما به این کشورها صادر خواهد شد.


ابهری افزایش هزینه‌های جانبی ازجمله تفاوت نرخ ارز و افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله قیمت آب‌وبرق و گاز و دیر نهاده های تولید را از دلایل اصلی افزایش قیمت تمام‌شده محصولات نام برد و گفت: همه این مسائل و موارد ازجمله موضوعاتی هستند که موجب افزایش قیمت تمام‌شده محصولات تولید داخلی می‌شود.


 مدیرعامل صنایع الکتریکی ناسیونال ایران در پایان گفت: با وجود نوسانات و میزان تورمی که در کشور حاکم است، خوشبختانه نه تنها تعدیل نیرو نداشتیم بلکه با جذب نیرو نیز همراه بودیم زیرا هدف ما افزایش تولید کیفی است به همین منظور از ابتدای سال از  حدود ۲۵۰ نیرو در کارخانه به بیش از ۳۵۰ نیروی فنی رسیدیم که به  افزایش تولیدمان کمک خواهد کرد.

تحلیل کارشناسان از آینده بازار نفت
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =

دکمه بازگشت به بالا