باید به نسل جدید اعتماد کرد/ داستانی واقعی در «ملاقات خصوصی»

کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در نشست خبری مطرح کرد این فیلم را براساس داستان واقعی یکی از زندانیان ساخته است.


به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان، پنجشنبه ۱۴ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.


در ابتدای نشست خبری با اجرای پدرام کریمی، امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» گفت: همه کاراکتر‌ها در فیلم، در موقعیتی قرار گرفتند که مقصر نیستند. در این فیلم، شرایط است که آدم‌ها را پیش‌ می‌برد.


پریناز ایزدیار با اشاره ایفای نقش در فیلم «ملاقات خصوصی» بیان کرد: کاراکتر «پروانه» که در «ملاقات خصوصی» بازی کردم، با نقشی که در فیلم «ابد و یک روز» بازی کردم بسیار متفاوت است و زمان زبادی را صرف این موضوع کردیم.


امید شمس درباره ایده فیلم توضیح داد: چند سال پیش با نویسنده فیلم، مستندی را کار می‌کردیم که ماجرا در زندان می‌گذشت. در آن زمان به سوژه‌ای برخوردیم و فیلمنامه را براساس آن سوژه نوشتیم. بخش عمده‌ای از فیلم به زیست و محله‌ای مربوط می‌شود که من در آن‌جا زندگی می‌کردم‌.


رویا تیموریان با اشاره به حضور در فیلم اولی خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم نسل جوان، آینده سینمای ما هستند. تجربه‌ای که دارم، به من کمک می‌کند تا متوجه شوم کارگردان یا فیلمنامه‌ای، اثر خوبی می‌شود یا خیر‌. پیوند خودم را با جوانان چه در نقش‌های اول و چه کوتاه حفظ خواهم کرد. باید بگویم که موقع کار، بین خودم و جوانان دیواری ندارم.

امام خمینی (ره)؛ سمبل راهبریِ دقیق نظریه و عمل در حوزه حکمروایی اسلامی است
هم اکنون بخوانید


هوتن شکیبا بازیگر نقش «فرهاد» در فیلم «ملاقات خصوصی»، اظهار کرد: کاراکتر فرهاد و زیستن در زندان بسیار از من دور بود. برای درک نقش زندان رفتم و مستندهای بسیاری دیدم. زندان فضای تلخی دارد و امیدوارم توانسته باشیم آن فضا را برای مخاطب باورپذیر کنیم.


امید شمس در ادامه نشست خبری ذکر کرد: هنگام نوشتن فیلمنامه به این موضوع توجه می‌کردیم که فیلم تنها به سمت اعتیاد نرویم و یک داستان عاشقانه را روایت کنیم. در بازنویسی فیلمنامه، این طرح کامل‌تر شد.


امیر بنان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» تشریح کرد: فیلمنامه را خواندم و پسندیدم. باید به نسل جدید اعتماد کرد زیرا می‌توانند خون تازه‌ای را در رگ‌های سینما جاری کنند. سینمای ما شکل دیگری نسبت به سینمای جهان دارد. زمان طولانی طول کشید تا ما بتوانیم پروانه ساخت بگیریم؛ اما محدودیتی در زمان تولید برای ما ایجاد نکردند.


سیاوش چراغی‌پور عنوان کرد: تا قبل از بازی در فیلم «ملاقات خصوصی» از نزدیک زندان تاکنون رد نشده بودم. این نقش تجربه متفاوتی برای من بود و گریمی که داشتم، بسیار برای در آوردن نقش به من کمک کرد.


پریناز ایزدیار درباره تکرار در نقش‌ها بیان کرد: با این حرف موافق نیستم که کاراکتر پروانه ضعیف است چون اتفاقا اصلاً ضعیف نیست و تنها وقتی عاشق می‌شود کمی متزلزل می‌شود.


امید شمس در پایان تصریح کرد: پروژه سختی بود و خوشحال هستم که ما بچه‌های فیلم کوتاه توانستیم دور هم‌ جمع شویم تا این فیلم ساخته شود.


کتاب «چمدان‌های باز» منتشر شد
هم اکنون بخوانید

چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا