انتقال موفقیت‌آمیز قلب پسر ۱.۵ ساله مشهدی به تهران

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی از مشهد به تهران با موفقیت انجام شد.


به گزارش وبدا، امیرحسام علیرضایی، با اعلام این خبر، افزود: عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی قلب، قهرمان ۱.۵ساله مشهدی بر روی دختر ۳ساله‌ای با موفقیت انجام شد. 


وی ادامه داد: اگرچه ویروس کرونا حوزه پیوند اعضا را به شدت تحت تاثیر قرار داده، اما با همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران، عملیات پیوند عضو با دقت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد تا زندگی را به بیماران نیازمند بازگرداند. 


وی در خصوص انتقال این قلب پیوندی اظهار کرد: با مدیریت مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، اهدا کننده و گیرنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز عضو پیوندی به تهران انتقال داده شد. 


سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزات بهداشت تصریح کرد: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده پیوند قلب کودک پسر ۱.۵ساله مشهدی در بیمارستان شهید رجایی، به یک دختر ۳ساله با موفقیت پیوند زده شود. 


علیرضایی عنوان کرد: کبد این قهرمان کوچک به شیراز ارسال و دو کلیه نیز در مشهد پیوند زده شد.


انتهای پیام/

جمع آوری ۴۰۶ تن زباله در مرز مهران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شش =

دکمه بازگشت به بالا