احسان علیخانی به دلیل دغدغه عصر جدید از تهیه‌کنندگی انصراف داد/ امین حیایی: نقدها باعث رشد بازیگر می‌شود

امین حیایی بازیگر فیلم سینمایی «برف آخر» در نشست خبری این فیلم مطرح کرد: به دلیل شرایط سخت و علاقه‌ای که به ساخت این فیلم داشتم تمام پروژه‌ها را برای حضور در این فیلم رد کردم.


به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی، و نویسندگی امیرمحمد عبدی و سید حسن حسینی، امروز ۱۳ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.


در ابتدای نشست خبری با اجرای حامد مهربانی، حسن مصطفوی درباره حضور احسان علیخانی در پروژه گفت: پروانه ساخت به نام احسان علیخانی گرفته شد و مدتی هم کارهای پیش‌تولید را انجام داد؛ اما درگیر عصر جدید بود و من به جای او به عنوان تهیه‌کننده وارد پروژه شدم. احسان علیخانی مشاوره پروژه و یکی از سرمایه‌‌گذاران فیلم است.


امیرحسین عسگری هم گفت: اساساً نطفه برف آخر در دفتر علیخانی بسته شد، احسان می‌گفت اگر قرار است به خاطر دغدغه‌ها سر پروژه نباشم بهتر است عنوان تهیه‌کننده را هم یدک نکشم. آقای علیخانی مشاور این پروژه بودند، حتی اینکه سرمایه‌گذار است در لحظه اتفاق افتاد، به عنوان یک هول اولیه چرخ را تکان داد و آقای مصطفوی تا آخر راه پیش رفت.


لادن مستوفی درباره حضورش در فیلم «برف آخر» بیان کرد: کارهایی که این اواخر بازی کرده‌ام که بنا به دلایلی پخش‌شان متوقف شد. در هرحال حساسیت‌هایی نسبت به انتخاب نقش و تیم سازنده دارم؛ اما اشتیاق زیادی داشتم که در فیلم «برف آخر» حضور داشته باشم. این فیلم پیام انسانی و درستی دارد.


وی افزود: با همه شرایط سخت و دشوار فیلمبرداری اما هر لحظه از کار برای من لذت‌بخش بود و هیچ‌گاه خسته نشدم.

عاشقانه‌های آبکی و باندبازی
هم اکنون بخوانید


امین حیایی بازیگر این فیلم با اشاره به ایفای نقش دامپزشک اظهار کرد: ۵ ماه فرصت بود که ریش‌ و موهایم بلند شوند و تمام پیشنهادهایی که می‌شد را رد کردم تا سر این پروژه باشم. همه تیم با جان و دل تلاش کردیم. حداقل فکر می‌کردم ۴ ماه فیلمبرداری داشته باشیم اما خدا با ما یار بود و با همدلی، در ۲ ماه پروژه را تمام کردیم.


این بازیگر اضافه کرد: نقدهایی که در هر جشنواره وارد می‌شود، باعث رشد همه عوامل از جمله بازیگران می‌شود. هر جشنواره فیلم فجر که می‌گذرد، پختگی برای ما بازیگران بیشتر می‌شود. با توجه به متنی که خوانده بودم فکر نمی‌کردم فیلم زیر پنج ماه جمع شود اما آنقدر خدا با ما یار و عشق دوستان همراه بود فیلمبرداری فیلم دو ماه طول کشید. برای اینکه یک ابر در هوا باشد چند ساعتی صبر کردیم، سکانس آخر را گرفتیم و بعدش به برنامه عصر جدید آمدم، این همدلی و عشق بین گروه باعث شد کار زود جمع شود.


آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری فیلم «برف آخر» در ادامه نشست خبری توضیح کرد: این فیلم، دو چالش بزرگ داشت. فیلمبرداری در برف موجب می‌شد تا نور زیادی در تصویر بیفتد و دومین چالش، سکانس‌های شب بود.


امیرحسین عسگری با اشاره به اقتباس فیلمنامه عنوان کرد: حدود ۴ سال پیش، داستانی از محمد صالح‌علاء خواندم و مرا بسیار جذب کرد. با دوستان نویسنده صحبت کردیم تا آن را تبدیل به فیلمنامه و فیلمی ۱۲۰ دقیقه‌ای کنیم و کشش لازم را داشته باشد‌.


امیرحسین عسگری درباره مکان لوکیشن در فیلم نیز بیان کرد: شهری به نام کیاسر که دریاچه، دشت، کوهستان و… دارد و بسیار شهر خوبی است. البته تمام لوکیشن انجام نبودیم‌. از کیاسر کوچ کردیم و به سمت لوکیشن‌های دیگر رفتیم.

انتشار فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر
هم اکنون بخوانید


وی افزود: هیچ‌گاه علاقه‌ای نداشتم که بازیگر چهره در کار داشته باشم اما امین حیایی ثابت کرد می‌تواند رفیق و بازیگر درجه یکی باشد. 


عسگری کارگردان برف آخر درباره حضور حیوان‌ها در فیلم تشریح کرد: گرگ حیوان اهلی نیست و نزدیک به یک سال، فردی را در کیاسر پیدا کردیم که تحت نظارت محیط‌زیست از گرگی نگه می‌کرد. از این روش استفاده کردیم‌ و بخشی از کار هم با جلوه‌های ویژه پیش بردیم.


وی همچنین مطرح کرد: من معتقدم برای اینکه فیلم سختی ساخته شود نیازمند یک سری چریک و افراد سخت هستیم که این رهبر در این فیلم ما امین حیایی بود، من خیلی علاقه نداشتم که بازیگر چهره داشته باشم اما امین حیایی به من ثابت کرد که تو می‌توانی بهترین بازیگر باشی اما در کنار فیلم هم باشی.


مجید صالحی باتوجه به ایفای نقش جدی در فیلم سینمایی «برف آخر» بیان کرد: چند سالی است که از سمت ژانر کمدی به سمت‌ کارهای جدی آمده‌ام. شب‌هایی را در ساخت فیلم «برف آخر» بازی کردیم که دشوار بود و هوای سرد به منفی ۱۸ درجه نیز می‌رسید‌. از حضور در فیلم لذت بردم. 


امیرحسین عسگری در پایان تصریح کرد: «برف آخر» فیلمی است که نمی‌توان از زمان آن کم کرد زیرا به فیلم آسیب وارد می‌کند. در حال حاضر تغییری در نسخه ۱۲۰ دقیقه‌ای نخواهیم داد.


چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا