انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲| آغاز مأموریتی جدید برای مسافرانِ عجول قطر/ ایران دنبال حفظ رکورد، امارات در پی شکستن طلسم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا امروز (سه‌شنبه) تیم‌ ملی فوتبال ایران به مصاف امارات می‌‌رود. دیداری که در یک سوی آن یوز‌های ایرانی با قطعی کردن صعودشان، با خیالی‌ راحت‌ در خانه پا به میدان می‌گذارند، ولی در آن سوی میدان این بازی برای حریف حکم مرگ و زندگی را دارد.

در جدول رده‌بندی گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا شاگردان دراگان اسکوچیچ با شش برد، یک مساوی و بدون شکست و کسب ۱۹ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول قرار دارند و به‌عنوان نخستین تیم آسیایی بعد از قطرِ میزبان حضورشان را در بالاترین سطح فوتبال دنیا قطعی کرده‌اند. البته با این وجود تیم ملی برای سه بازی پیش رویش در این مرحله برنامه‌ای به غیر برد نخواهد داشت، چراکه یوز‌های ایرانی این شانس را دارند تا حتی در سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی نیز قرار بگیرند و این مهم نیاز به کسب پیروزی در بازی‌های پیش روی رسمی و دوستانه و بالا رفتن امتیاز تیم ملی در رده‌بندی فیفا دارد. بنابراین تیم ملی بعد از صعود به جام جهانی، حالا از بازی با امارات مأموریتی جدید را برای قرار گرفتن در سید دوم قرعه‌کشی جام جهانی و آمادگی بیشتر برای حضور در قطر دنبال ‌می‌کند.

شرایط برای امارات اما متفاوت است. این تیم با ۹ امتیاز در رده سوم جدول گروه A قرار دارد و از شانس خوبی برای حفظ این جایگاه و راهیابی به بازی پلی‌آف برخوردار است. البته امارات در پشت سر خود حریفانی چون لبنان و عراق را می‌بینید که نشان داده‌اند نگاهی جدی به صعود به جام جهانی دارند. با وجود اینکه امارات با تیم چهارم جدول فاصله‌ای چهار امتیازی دارد، اما این تیم در سه بازی باقیمانده‌اش به ترتیب با ایران، عراق و کره جنوبی روبه‌رو خواهد شد، حریفانی که رویارویی با آنها از کار فوق‌العاده سخت این کشور حاشیه خلیج فارس برای صعود به رده دوم و یا حتی ماندن در رده سوم جدول گروه A حکایت می‌کند.

صانعی در آستانه هدایت مس سونگون/ تیم فوتسال زیر 19 سال بدون مربی می‌شود؟
هم اکنون بخوانید

تیم ملی در ادامه عملکرد خیره‌کننده‌اش با دراگان اسکوچیچ اخیراً عراق را در ورزشگاه آزادی از پیش رو برداشته و امارات نیز در بازی قبلی با دو گل سوریه را شکست داده است تا دو تیم با شرایط روحی و روانی ایده‌آل گام به این دیدار بگذارند. البته اماراتی‌ها مقابل برترین تیم کنونی قاره کهن، از لحاظ طبقاتی فاصله زیادی دارند. تیم ملی ایران با قرار گرفتن در رده بیست‌ویکم دنیا برترین تیم حال حاضر آسیاست، ولی امارات در رده‌بندی کلی فیفا جایگاهی بهتر از شصت‌ونهمی ندارد و در جایگاه هفتم آسیا ایستاده است.

اختلاف فنی و شخصیتی دو تیم تنها به رده‌بندی فیفا ختم نمی‌شود. دو تیم تا‌کنون ۱۷ بار مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند که ایران ۱۳ بار به پیروزی دست پیدا کرده‌ است و امارات یک بار. سه بازی نیز به تساوی انجامیده است. این در حالی است که تنها برد اماراتی‌ها به بازی دوستانه دو تیم در سال ۷۶ که با نتیجه ۳ بر یک همراه بود، برمی‌گردد و این یعنی اماراتی‌ها تاکنون تیم ملی ایران را در هیچ مسابقه رسمی شکست نداده‌اند. بنابراین تیم ملی امارات در این بازی به دنبال شکستن طلسم و تیم ملی ایران که در ۱۴ بازی قبلش‌اش طعم شکست را نچشیده به دنبال حفظ این رکورد است.

در بُعد دیگر آمار، تیم ملی ایران در این ۱۷ بازی ۲۵ بار دروازه امارات را باز کرده و تنها چهار گل دریافت کرده است. تیم ملی ایران در حالی در طول ۱۷ بازی‌اش مقابل امارات فقط در دو بازی از حریفش گل دریافت کرده است که این تیم در این مرحله از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز تاکنون تنها دو گل از حریفان خورده و این موضوع نشان از کار سخت تیم تحت هدایت برت فن‌مارویک هلندی برای گشودن دروازه امیر عابدزاده دارد.

واکنش مهدی طارمی به نیمکت‌نشینی‌اش و بازی با اینتر
هم اکنون بخوانید

تیم ملی ایران در این بازی نیز سردار آزمون را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار ندارد. همچنین احسان حاج‌صفی و اللهیار صیادمنش در اختیار تیم‌های باشگاه‌های‌شان هستند و علیرضا بیرانوند هم که تست کرونایش بعد از دیدار عراق مثبت شد در بازی امروز حضور نخواهد داشت. در این میان میلاد سرلک که اخیراً دچار آسیب‌دیدگی شده از اردوی تیم ملی خارج شده است و شجاع خلیل‌زاده هم به دلیل دوکارته بودن بازی با امارات را از دست داده. در آن سو احمد نوراللهی با منفی شدن تست کرونایش به تمرینات برگشته است و مشکلی بابت همراهی تیم ملی ندارد.

دیدار دو تیم ایران و امارات از ساعت ۱۸ امروز (سه‌شنبه) با قضاوت احمد الکافِ عمانی در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

برنامه کلی دیدار‌های هفته هشتم مرحله سوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا که همگی امروز برگزار می‌شوند  به شرح زیر است:

گروه A:
لبنان – عراق، ساعت ۱۵:۳۰
سوریه – کره جنوبی، ساعت ۱۷:۳۰
ایران – امارات، ساعت ۱۸

گروه B:
ژاپن – عربستان، ساعت ۱۳:۴۵
ویتنام – چین، ساعت ۱۵:۳۰
عمان – استرالیا، ساعت ۱۹:۳۰

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا