ناتو را بر سر تعهدات امنیتی‌اش به چالش خواهیم کشید

وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر اخذ تضمین‌های امنیتی که به لحاظ قانونی الزام‌آور باشند، تاکید کرد.


به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز -‌یکشنبه- در گفت‌‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور بیان داشت: «امروز، از طریق وزارت خارجه تقاضایی رسمی را برای همکاران خود در ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا فرستادیم و از آن‌ها درخواست کردیم تا برای ما توضیح بدند که چگونه تعهد خود مبنی بر تقویت امنیت خود، بدون به خطر انداختن امنیت دیگران را عملی خواهند کرد.»


وی در ادامه افزود: «روسیه از غرب وعده‌های توخالی نمی‌خواهد، بلکه تضمین‌های امنیتی که به لحاظ قانونی الزام‌آور باشند را خواستار است. چنین اقدامی، امنیت کل قاره اروپا را، با احترام برابر برای منافع مشروع روسیه، تضمین می‌کند.»


روسیه اتحاد دفاعی به رهبری ایالات متحده (موسوم به ناتو) و ۵۷ عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا را، با استقرار حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای نظامی خود در نزدیکی مرز اوکراین، وادار به مذاکره بر سر امنیت منطقه کرده است.  


روسیه از ناتو خواسته است تا نیروها و جنگ‌افزارهای خود را از شرق اروپا خارج کند و همسایه غربی‌اش اوکراین، که یکی از جمهوری‌های پیشین اتحاد جماهیر شوروی بوده است، را هیچ‌گاه به عضویت نپذیرد. واشنگتن و ناتو درخواست‌های روسیه را رد کرده‌اند، ولی در مقابل بیان داشته‌اند که برای مذاکره بر سر سایر موضوعات، مانند کنترل تسلیحات، آمادگی دارند.  ‌


 


انتهای پیام/

چرا ترکیه از مواضع ضد ایرانی در کمتر از یک هفته عقب نشست؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا