جلالی: صعود ایران نشان داد در اوج ناامیدی هم می‌توان از نو آغاز کرد/ بارها در فضای جام جهانی بازی کرده‌ایم

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره صعود زودهنگام تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: بزرگترین دستاورد این بود که حس بسیار خوبی را به همه مردم ایران القا کرد. این اتفاق نشان داد در اوج ناامیدی هم می‌توان همه چیز را از نو شروع کرد و امید جدیدی به وجود آورد.

مردم باید بدانند فقط به دنبال صعود به جام جهانی نبوده‌ایم
وی با اشاره به مسیر سختی که پیشِ روی تیم ملی ایران بود، تصریح کرد: در دور اول مقدماتی چهار بازی پیش رو داشتیم که باید همه را می‌بردیم. تیم ملی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و از حالا باید تدارک بسیار خوبی برای جام جهانی ۲۰۲۲ ببینیم. باید این آماده‌سازی را به اطلاع مردم برسانیم تا آنها هم بدانند فقط به دنبال رسیدن به جام جهانی نبوده‌ایم. مردم باید بدانند هدف‌گذاری فوتبال بیشتر از صعود به جام جهانی است و نیازمند پیش‌نیازهایی هستیم تا از گروه خود صعود کنیم.

نشان دادیم در آسیا بی‌رقیب هستیم
کارشناس فوتبال کشورمان درباره تفاوت سطح رقبای شاگردان اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی با رقبای ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: ما تاکنون در آسیا بازی کرده‌ایم و نشان داده‌ایم در این قاره بدون رقیب هستیم. البته در گروه B مرحله انتخابی کار دشوارتری داشتیم. با این حال اگر به دنبال صعود به مرحله حذفی جام جهانی هستیم، نمی‌شود که دو روز دور هم جمع شویم و بازی کنیم.

بازیکنان تیم ملی در سطح اول جهان به میدان می‌روند
جلالی با بیان اینکه اثبات شایستگی‌های تیم ملی در جام جهانی نیازمند تدارکی ویژه است، به تسنیم گفت: یک گروه باید دور هم جمع شوند، همفکری کنند و برنامه خوبی در این زمینه طرح شود. بازیکنان تیم ملی در سطح اول فوتبال جهان به میدان می‌روند و تنها یک بازیکن از لیگ برتر ایران در تیم ملی بازی می‌کند.

معرفی پرچمداران ایران در المپیک زمستانی
هم اکنون بخوانید

تیم ملی فوتبال ایران , مجید جلالی ,

حق داریم به اهداف بزرگتر فکر کنیم
وی با اشاره به شرایط خوب بازیکنان تیم ملی از لحاظ کسب تجربه در فوتبال اروپا بیان کرد: ملی‌پوشان ما در بهترین سطح تجربه هستند و از این بابت نگرانی نداریم. به خاطر همین تجربه است که می‌گویم حق داریم به اهداف بزرگتر فکر کنیم. شانسی که الان برای انجام این کار داریم، استثنائی است و اگر از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم، صاحب شخصیت تازه‌ای در فوتبال دنیا می‌شویم. باید نقشه راه گسترده‌ای تدارک ببینیم و این نقشه می‌تواند ما را به موفقیت برساند.

شاید سال‌ها طول بکشد تا چنین نسلی دور هم جمع شوند
مربی فوتبال ایران در مورد موقعیت‌هایی که در دیدار با عراق نصیب شاگردان پتروویچ شد، عنوان کرد: اگر مقابل هنگ‌کنگ هم بازی کنیم، بازیکنان رقیب می‌خواهند خودشان را نشان بدهند. این فرصت‌های گلزنی در طول مسابقه پیش می‌آید و این کیفیت بازی و رسیدن به خواسته‌هاست که در یک دیدار اهمیت دارد. الان نباید روی این مسائل جزئی صحبت کنیم و باید به این فکر کنیم که می‌توانیم برنامه‌ریزی خوبی برای اهداف بزرگتر داشته باشیم یا خیر. فرصتی ویژه داریم و شاید سال‌ها طول بکشد تا چنین نسلی از بازیکنان دور هم جمع شوند.

بارها در فضای جام جهانی بازی کرده‌ایم
جلالی با تأکید بر اهمیت بالای آماده‌سازی مناسب تیم ملی کشورمان اظهار داشت: متولیان ورزش و فوتبال و حتی سیاستگذاران کشورمان باید این فرصت استثنائی را جدی بگیرند. صعود به مرحله حذفی جام جهانی، شخصیت تازه‌ای به کشورمان می‌دهد و اهمیت آن در سطح بین‌المللی کاملاً واضح است. جام جهانی در کشور همسایه برگزار می‌شود که ما بارها در فضای آن بازی کردیم و کاملاً با شرایط قطر هماهنگ هستیم. این فرصت از هر نظر استثنائی است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: استقلال 12 میلیارد زیان و پرسپولیس 14 میلیارد سود داشتند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا