محمودزاده: هیچ قراردادی از فکری به سازمان لیگ ارسال نشده است/ هر مربی می‌تواند در ۱+۲ باشگاه فعالیت کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فریبرز محمودزاده درباره برگزاری کارگاه آموزشی ناظران فوتبال ایران اظهار داشت: بین دیدارهای تیم ملی ایران با عراق و امارات، از حضور مدرس نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جمع‌بندی مباحث مربوط به مقررات آیین‌نامه برگزاری مسابقات استفاده کردیم تا ناظران لیگ برتر و لیگ یک از آن استفاده کنند. تعهداتی به ویژه در گستره بین‌المللی وجود دارد که ناظران باید هماهنگی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه فوق برای اکثر ناظران بسیار مفید بوده است، تصریح کرد:‌ کلاس عملی تا بعدازظهر ادامه دارد و امیدوارم از این کلاس‌ها بیشتر برگزار شود. از مدیران که فرصت را مهیا کرده‌اند،‌ تشکر می‌کنم.

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد نقش باشگاه میزبان در برگزاری دیدارها گفت: مدرس در ابتدا، AFC را مقام برگزارکننده مسابقات بین‌المللی کشور معرفی کرد و در مسابقات لیگ هم گفت که هیئت فوتبال مسئول برگزارکننده بازی است. من سؤالی کلیدی مطرح کردم و پرسیدم پس تکلیف باشگاه میزبان چیست که بیان نشد. مطابق آیین‌نامه ما، باشگاه میزبان کارهای مربوطه را انجام و گزارش آن را به روابط عمومی سازمان لیگ می‌دهد.

محمودزاده در مورد سازوکار ممانعت از فسخ راحت قرارداد بازیکنان با باشگاه‌های خود بیان کرد: دو پنجره نقل‌وانتقالاتی در یک فصل داریم و زمانی که یک بازیکن می‌خواهد آزاد باشد، پیش از پایان پنجره نقل‌وانتقالاتی باید با باشگاه خود تعیین تکلیف کند. همین سؤال درباره بازیکنان تیم‌های مطرح، از جمله بازیکنان خارجی پرسپولیس مطرح بود که از فیفا استعلام گرفتیم. پس اگر بازیکنی می‌خواهد از تیمش جدا شود، باید تکلیفش را تا قبل از ساعت ۲۴ روز ۲۳ بهمن با باشگاه خود روشن کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر وضعیت بازیکنی با باشگاهش مشخص شود و این بازیکن در مهلت نقل‌وانتقالات با باشگاهی قرارداد نبندد، پس از شروع نیم‌فصل دوم می‌تواند به‌عنوان سهمیه آزاد، به تیمی برود که جای خالی دارد. اگر بازیکن و باشگاه در نیم‌فصل شرط ضمن عقد گذاشته و بند فسخ را صراحتاً نوشته باشند، تشخیص آن با کمیته وضعیت بازیکنان است و ما در کمیته نقل‌وانتقالات، موظف به ثبت فسخ هستیم. در این کمیته چیزی را تأیید نمی‌کنیم و اگر باشگاه مبدأ شکایتی دارد، پرونده در کمیته وضعیت بررسی می‌شود.

علی‌نژاد: در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت نخواهم کرد
هم اکنون بخوانید

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ در مورد اینکه برخی مربیان و بازیکنان پیش‌تر با پیامک هم می‌توانستند قرارداد خود را فسخ کنند و حالا قانونی وجود دارد که بازیکن در طول فصل می‌تواند فقط در دو تیم حضور داشته باشند، عنوان کرد: یک بازیکن در طول فصل می‌تواند با سه باشگاه قرارداد ببندد، اما در دو تیم بازی کند. در ابتدای فصل قوانینی برای مربیان هم اعلام شد که شاید در طول فصل پنج شش تیم عوض می‌کردند، اما براساس قانونی گذاشتیم مربیان هم شبیه بازیکنان اگر با سه باشگاه قرارداد ببندند، فقط در دو تیم کارت مربیگری دریافت می‌کنند.

«شاید یک مربی استعفا نکند و اخراج شود که ما از نظر حقوقی نمی‌توانیم مانع شویم.»، محمودزاده ضمن بیان این جمله اظهار داشت: به همین دلیل مربی می‌تواند در طول فصل سه باشگاه داشته باشد؛ در صورتی که با میل خودش جدا نشود. با این حال اگر مربی با میل خودش جدا شود، نمی‌تواند در بیشتر از دو باشگاه فعالیت کند. این قانون در لیگ‌های برتر، دسته اول، دوم و سوم هم تفاوتی ندارد و مربی در طول فصل می‌تواند ۱+۲ قرارداد داشته باشد. بازیکنان بیشتر از مربیان هستند و قوانین در مورد بازیکنان سختگیرانه‌تر است.

وی درباره اینکه استقلال خوزستان فصل گذشته با پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته بازیکن جذب کرده است، خاطرنشان کرد: یک بخش بین‌المللی در این مبحث دخالت دارد. عوامل حقوقی ما در فدراسیون فوتبال پیگیر هستند تا نوع شکایت را بررسی کنند. کمیته وضعیت بازیکنان کمیته‌ای بسیار مهمی است که باید جزئیات دقیق را به سازمان لیگ ابلاغ کند و اگر اطلاعاتی بگیریم، در این خصوص پاسخگو خواهیم بود.

پیولی: من تنها دلیل پیشرفت میلان نیستم/ دیگر در سختی‌ها خودمان را نمی‌بازیم
هم اکنون بخوانید

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ درباره نامه‌نگاری این سازمان با شرکت ملی نفت در خصوص مالکیت باشگاه نفت مسجدسلیمان و وضعیت قرارداد محمود فکری گفت: این مسئله بحث مالکیتی است که مربوط به دو فصل پیش می‌شود. نامه‌های آن در سازمان لیگ موجود است و اخیراً بیانیه‌ای دادیم تا وضعیت تیم‌های نفتی تعیین شود. اساسنامه باشگاه‌ها باید مورد تأیید سازمان لیگ قرار بگیرد که فلان مدیرعامل حق امضا دارد تا موارد قانونی باشد. اگر این موارد تأیید شود، به ما ابلاغ خواهد شد. تا این لحظه هم هیچ قراردادی از فکری برای سازمان لیگ ارسال نشده است.

محمودزاده درباره شکایت باشگاه پدیده بابت عدم پرداخت مبلغ رضایتنامه یحیی گل‌محمدی و اینکه آیا اگر پرسپولیس بخواهد بازیکنی با پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی جذب کند، منجر به کسر امتیاز از این تیم می‌شود، عنوان کرد: همه باشگاه‌ها باید از کمیته وضعیت بازیکنان استعلام بگیرند و این موضوع فقط مربوط به پرسپولیس نیست. در اختلاف مالی و حقوقی باشگاه پرسپولیس با پدیده، باید از کمیته وضعیت استعلام گرفته شود. تاکنون باشگاه پرسپولیس برای ثبت بازیکنی مراجعه نکرده، اما سازمان لیگ هیچ قراردادی را برای هیچ باشگاهی، بدون مجوز کمیته وضعیت ثبت نمی‌کند. تمام باشگاه‌ها برای ثبت قرارداد در نیم‌فصل باید مجوز کمیته وضعیت را داشته باشند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا