هماهنگی بین بخشی با هدف تسهیل صادرات و تامین مالی زنجیره تولید

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، سیدرضا فاطمی امین در چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، بر هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری تاکید کرد و افزود: هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری کشور با هدف توسعه صادرات به صورت مستمر و پایدار تداوم خواهد داشت.


رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم در این جلسه با اشاره به اهمیت نگاه صادرات محور در حوزه اقتصادی کشور گفت: نگاه ارزآوری و صادرات محور یک نگاه مترقی در اقتصاد است و کشورهایی در اقتصاد دنیا موفق بوده اند که بر ارزآوری از محل صادرات تکیه کرده اند.


علی صالح آبادی گفت: در این راستا وزارتخانه ها و سازمان ها باید در جهت سیاست ها و برنامه هایی گام برداند که منجر به ورود ارز به کشور شود.


وی با اظهار امیدواری در خصوص افزایش درآمدهای ارزی در سال آتی افزود: حمایت از تولید داخل و سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی کشور باید در دستور کار قرار گیرد.


صالح آبادی با اشاره به شروع اجرایی شدن فرآیند تامین مالی زنجیره تولید در شبکه بانکی اظهار کرد: در تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت های این طرح و همچنین اوراق گام با هماهنگی وزارت صمت استفاده می کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره وری را از منابع پولی کشور داشته باشیم.


چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.


امتهای پیام/


 

راه اندازی سامانه ارسال پیام رسان مالی بین ایران و روسیه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =

دکمه بازگشت به بالا