دستگیری یک سرکرده و دو عنصر تروریستی داعش توسط سرویس اطلاعاتی عراق

سازمان اطلاعات عراق از دستگیری عناصر داعش از جمله ناظر طرح دفاعی این گروه تروریستی برای شهر موصل قبل از آزادسازی شهر خبر داد.


به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، سازمان اطلاعات عراق اعلام کرد که برخی عناصر گروه تروریستی داعش از جمله ناظر طرح دفاعی شهر موصل پیش از آزادسازی شهر به دست نیروهای عراقی دستگیر شده اند.


و در بیانیه این سازمان آمده است: «سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور با تکیه بر اطلاعات دقیق به وظایف خود ادامه داده و توانست سه تروریست خطرناک تحت تعقیب را طبق مفاد ماده ۴ تروریسم دستگیر کند».


در این بیانیه تاکید شده است که اولین فرد بازداشت شده به کار خود  موسوم به «دیوان الجند – مهندسی نظامی» اعتراف کرده است که وظیفه نظارت بر طرح دفاعی داعش از شهر موصل و تدوین برنامه دقیق حفاری سنگرها و تونل‌ها در طول خط دفاعی قبل از آزادسازی شهر را بر عهده داشته است زیرا او از افسران ارتش سابق عراق است.


در حالی که عنصر دوم بازداشت شده وظیفه کارگذاری مواد منفجره موسوم در بخش کرکوک را داشته و در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی در «جبل عسل» و «آجیل» شرکت کرده و تا سال ۲۰۲۱ به ایجاد لانه‌های مخفی داعش و بمب‌گذاری ادامه داده است.


سومین عنصر بازداشتی، در بخش موسوم به «دیوان الجند – عسکر صلاح الدین ایوبی» فعالیت داشته و مامور محاکمه شهروندان مخالف با دستورهای داعش بوده است و همچنین در دو عملیات تروریستی علیه نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق شرکت داشته است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا به دکتر فائوچی "دیکته" می‌کرد
هم اکنون بخوانید


در پایان نیز تاکید شده است: «اظهارات دستگیرشدگان ضبط و اقدامات قانونی علیه آنان اتخاذ شد».


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا