هشدار وزارت خارجه آمریکا به اتباع این کشور در روسیه و بلاروس

وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای را برای اتباع این کشور در روسیه و بلاروس در پی تشدید تنش ها در مرز اوکراین صادر کرد.


به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا به دلیل تشدید تنش در مرز با اوکراین به شهروندان این کشور نسبت به سفر به روسیه هشدار سفر داده است.


در این بیانیه آمده است: «ما به شهروندانمان توصیه می‌کنیم به دلیل تنش‌های مداوم در امتداد مرز با اوکراین از سفر به روسیه خودداری کنید. آمریکایی‌ها ممکن است با سختی‌هایی مواجه شوند و در این صورت سفارت آمریکا توان محدودی برای کمک به شهروندان آمریکایی دارد».


وزارت خارجه آمریکا از شهروندان آمریکایی خواست از سفر به منطقه مرزی روسیه و اوکراین خودداری کنند چرا که وضعیت در مرز غیرقابل پیش‌بینی است و به دلیل تجمع نیروهای روسیه و تمرینات نظامی در این منطقه تنش فزاینده وجود دارد.


این وزارتخانه همچنین به خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی در کی‌یف به بهانه تداوم تهدید به اقدام نظامی روسیه دستور خروج از کشور را صادر کرد.


 سفارت آمریکا در بلاروس نیز به شهروندان آمریکایی توصیه  کرده است تا احتیاط کنند و نسبت به تشدید تنش در منطقه هوشیار باشند.


در بیانیه سفارت آمریکا در بلاروس آمده است: «شهروندان آمریکایی باید از مناطق تظاهرات اجتناب کنند و به طور منظم برنامه‌های سفر احتمالی را در مواقع اضطراری بررسی کنند».


 


انتهای پیام/

سه شرط محمود عباس برای برعهده گرفتن مسؤولیت غزه پس از جنگ
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا