اتصال ۱۰۰۰ روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت

به گزارش برنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستا به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و تجلیل از مقام شامخ زن و مادر گفت: همان‌طور که همه می‌دانیم زندگی بشر با ارتباطات و فناوری اطلاعات گره‌ خورده است و امروز می‌توان گفت که تصور زندگی بدون ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقابل‌باور است. به همین دلیل داشتن زیرساخت ارتباطی مناسب در زندگی مردم تبدیل به یک ضرورت شده است و مردم خوب می‌دانند که با آمدن ارتباطات به روستاها سایر خدمات اولیه هم می‌آید به همین دلیل به طور مستمر پیگیر اتصال روستاهایشان به شبکه ارتباطی هستند.


وی افزود: فراهم کردن زیرساخت ارتباطی در جای‌جای کشور عزیز ایران اسلامی، یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است؛ اقدامی که البته از دولت گذشته آغاز شده است و در این دولت با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.


زارع‌پور با اشاره به آمار روستاهای فاقد ارتباط یا روستاهای دارای ارتباطات نامطلوب، گفت: قبل از اینکه افتخار خدمتگزاری در وزارت ارتباطات نصیب ما شود، برداشت ما این بود که از حدود ۴۰ هزار روستای کشور، ۴ هزار روستا فاقد هر نوع ارتباطی هستند؛ اما با بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که تعدادی از روستاهایی که پیش‌ازاین به شبکه ملی اطلاعات متصل شده بودند کیفیت ارتباطی مطلوبی ندارند؛ بنابراین باید آن‌ها را در دایره روستاهایی قرار می‌دادیم که فاقد ارتباط هستند؛ بنابراین به هر دلیل حدود ۳۵۰۰ روستا به آمار گذشته اضافه شدند.

آشنایی با یک روش متفاوت برای درمان ام اس
هم اکنون بخوانید


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: کار اجرایی تعدادی از سایت‌هایی که امروز افتتاح می‌کنیم، به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان، از ابتدای سال و پیش از دولت سیزدهم شروع‌ شده بود اما اتمام و بهره‌برداری آن امروز اتفاق افتاد.


وزیر ارتباطات گفت: امروز حدود ۵۰۰ سایت جدید به سایت‌های موجود اضافه شد که در مجموع ۷۸۰ روستا را تحت پوشش ارتباطی قرار می‌دهد تا مردم این روستاها از امروز و برای نخستین‌بار صاحب ارتباطات اینترنتی و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند. همچنین ارتباطات حدود ۲۵۰ روستا هم به نسل‌های جدید ارتباطات پایدار و پرسرعت ارتقا یافته است.


زارع‌پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در کنار برقراری ارتباطات نباید از فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات فناورانه‌پایه غفلت کنیم چون این خدمات بستر توسعه و آبادانی روستاها را فراهم می‌آورد.


وی ادامه داد: با فراهم کردن زیرساخت‌های خدماتی می‌توانیم شاهد رونق گردشگری، توسعه مشاغل فناورانه‌پایه و کشاورزی و دامداری هوشمند و به دنبال آن افزایش جذابیت زندگی در روستاها باشیم.



زارع‌پور افزود: تحقق این مهم نیازمند کار و تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها، چه در دولت و چه در مجموعه نظام است. بخش‌هایی از آن در اختیار وزارت ارتباطات است که طبیعتاً ما در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پلتفرم‌ها و سکوهای ارائه‌دهنده خدمات فناورانه‌پایه هستیم تا به همه هم‌وطنان در اقصی نقاط کشور ازجمله روستاها خدمت‌رسانی شود. بااین‌حال بخش‌های دیگری از دولت و نظام هم باید پای‌کار بیایند تا از این زیرساخت ارتباطی پایدار به‌عنوان زیرساخت توسعه استفاده کنیم و خدمات مختلفی بر بستر این شبکه به مردم عزیز ارائه دهیم.

گوشی جدید Pocket S هواوی با قابلیتی عجیب معرفی شد
هم اکنون بخوانید



وی در ادامه تأکید کرد: در مباحث فرهنگی، دغدغه‌های جدی ما حفاظت از حریم خانواده‌ها از طریق توسعه اقدامات فرهنگی بر بستر فضای مجازی است چراکه معتقدیم اقدامات فرهنگی در این بستر اثربخشی بیشتری دارد. اقدامات متعددی را با کمک دستگاه‌های دیگر شروع کرده‌ایم و در دهه فجر و در روز «خانواده و انقلاب» که ما آن را با عنوان روز «خانواده و فضای مجازی» نام‌گذاری کرده‌ایم از مجموعه این اقدامات رونمایی خواهیم کرد.



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه بابیان اینکه رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستا به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت، نخستین گام دولت سیزدهم در حوزه توسعه ارتباطات روستایی است، گفت: در صورت همراهی نمایندگان مجلس و تامین اعتبارات مورد نیاز در لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ تا پایان سال ۱۴۰۱ در سه مقطع زمانی اردیبهشت‌ماه، شهریورماه و دهه فجر سال آینده همه روستاهای بالای بیست خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کنیم تا همه مردم عزیز از مواهب این فناوری فرصت‌ساز بهره‌مند شوند.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا