هندبال قهرمانی آسیا| کامبک رویایی ایران برابر عربستان/ صدرنشینی با طعم شکست میزبان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی هندبال کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳  در دمام عربستان به مصاف میزبان رفت و با نتیجه  ۲۴ بر ۲۰ به پیروزی رسید و به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۹ به سود عربستان به پایان رسیده بود. سئوک لی و بون اوک کوو از کره جنوبی کوبل داوری این دیدار را تشکیل دادند.

نیمه اول: شکست برابر عربستان با ۴ اختلاف

نیمه اول این دیدار در ابتدا با تساوی بین دو تیم پیگری شد اما در ادامه عربستانی‌ها موفق شدند اختلاف امتیاز را به عدد چهار برسانند. حملات بازیکنان ایران در این نیمه ادامه داشت و شاگردان فرناندز تلاش کردند تا اختلاف امتیاز را به حداقل برسانند. سجاد استکی در نیمه نخست توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و حتی یکی از زیباترین گل‌های مسابقات تا کنون توسط این لژیونر ایرانی وارد دروازه عربستان شد. در کنار از دست رفتن فرصت‌ها توسط بازیکنان ایرانی باید گفت که داوری نیز تا حدودی در نتیجه نیمه اول تاثیر داشت.

شاگردان فرناندز در این نیمه موفق شدند اختلاف امتیاز را به دو گل برساندند و حتی فرصت تساوی را داشتند اما در دقایق پایانی باز هم عربستانی‌ها موفق به باز کردن دروازه ایران شدند و در نهایت این نیمه ۱۳ بر ۹ به سود میزبان به پایان رسید.

نیمه دوم: آقایی هندبال ایران برابر میزبان

نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که تیم ایران متفاوت نسبت به نیمه اول وارد میدان شد و در ۴ دقیقه ابتدایی ایران سه گل و عربستان تنها یک گل به ثمر رساندند و در نهایت در دقیقه ۵ بازی و در امتیاز ۱۴ دو تیم به تساوی رسیدند و دیدیه دینار، سرمربی فرانسوی این تیم برای جلوگیری از ادامه این روند ناگزیر به درخواست فقط استراحت برای تیم تیم عربستان شد.

شکست دورتموند مقابل ولفسبورگ
هم اکنون بخوانید

در دقیقه ۹ نیمه دوم یونس آثاری موفق شد ایران را ۱۶ بر ۱۵ از عربستان پیش بیندازد. در دقیقه ۱۱ عربستان صاحب یک ضربه پنالتی شد و این فرصت را داشت تا بار دیگر بازی را به تساوی بکشد اما سیاوشی موفق شد دروازه ایران را حفظ کند و در ادامه با گل ایران توسط استکی شاگردان مانوئل ۱۷ از ۱۵ از میزبان پیش افتادند.

ملی‌پوشان کشورمان که در نیمه دوم اختیار بازی را در دست داشتند تا دقیقه ۱۴ و در حالی که با درخشش سیاوشی در دروازه تنها دو گل از حریف دریافت کرده بودند، ۹ بار دروازه عربستان را باز کردند.درخشش گلادیاتورهای ایران ادامه داشت و در نهایت با افزایش اختلاف گل در این نیمه عربستانی‌ها با روحیه ضعیف نتوانستند حرفی برای گفتن داشته باشند و در نهایت این دیدار با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ به سود مردان ایران به پایان رسید.

یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی،  سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد،  سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی ترکیب تیم ملی کشورمان در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

فتح‌آبادی: حاشیه‌ها از کادر فنی پرسپولیس نشأت می‌گیرد/ سپاهان، قهرمان را مشخص می‌کند
هم اکنون بخوانید

دور دوم این مسابقات پس از یک روز استراحت تیم‌ها از روز شنبه، پیگیری می‌شود. گروه‌بندی تیم‌ها در دور دوم پس از پایان مسابقات تمام تیم‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا