نشست بررسی وضعیت حمل و نقل کشور در مرکز پژوهش‌ها برگزار شد

نشست بررسی وضعیت بخش حمل و نقل کشور در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.


به گزارش ایلنا، این نشست با حضور شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی،‌ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل های صنفی و علمی بخش حمل ونقل، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در محل مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.


شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن بیان نمونه هایی از کاستی های بخش حمل و نقل کشور بر ضرورت اقدام مؤثر وزارت راه و شهرسازی در حل این معضلات تأکید کرد.


همچنین دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز با ارائه تصویری کلان از وضعیت کنونی بخش حمل و نقل کشور و چالش‌های آن، خواستار همکاری و مشارکت همه عوامل بخش حمل ونقل اعم از مسئولان دولتی، متولیان بخش خصوصی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع چالش‌ها شد.


در ادامه نمایندگان تشکل های بخش خصوصی مسائل و مشکلات این بخش در ارتباط با شیوه های مختلف حمل و نقل اعم از جاده ای،‌ ریلی،‌ هوایی و دریایی را مطرح و انتظارات خود را از مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام کردند.


در پایان نیز معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تأیید وجود برخی از چالش‌ها با ارائه توضیحاتی در خصوص تعدد ذینفعان این بخش و حاکمیت نگاه بخشی، بر یکپارچه سازی تصمیمات، ‌نوسازی ناوگان، تکمیل طرح جامع حمل ونقل، اهمیت موضوع ترانزیت، ضرورت حل مشکلات ساختاری حمل ونقل حومه ای، اصلاح نظام تعرفه گذاری و لزوم ارتقای بهره وری تأکید و خاطرنشان کرد که برنامه‌ریزی جهت رفع موانع و مشکلات در دستور کار معاونت حمل و نقل قرار دارد و ضمن تشکر از مرکز پژوهش های مجلس به جهت برگزاری این گردهمایی،‌ خواستار تداوم جلسات تخصصی در این مرکز شد.

انتقاد اولیانوف از رویکرد آمریکا در قبال برجام
هم اکنون بخوانید


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا