تقاضای جوجه یک‌روزه افزایش یافت/ تولید ۱۳۴ میلیون تن مرغ برای بازار شب عید

 

دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان از ماه‌های قبل برای تولید مرغ شب عید اقدام کرده‌اند و هم‌اکنون ۱۳۴ میلیون تن مرغ برای شب عید تولید شده است. سازمان پشتیبانی امور دام مازاد تولید را خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند تا زمانی‌که تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند برای تنظیم بازار آن را عرضه کند.


محمدرضا صدیق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به نرخ انواع جوجه‌های یک روزه در بازار، گفت: جوجه یک روزه از ۵ تا ۹ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار موجود است. تفاوت قیمت جوجه‌ها بستگی به سویه و سن آنها دارد.

 

به گفته وی، ۵ تا ۱۰ درصد جوجه کشور با نرخ ۹ هزار و ۵۰۰ تومانی تولید می‌شود. این در حالیست که ماه گذشته این جوجه با نرخ ۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شد افزایش تقاضا باعث بالا رفتن نرخ این جوجه در بازار شده است.

 

این فعال اقتصادی جوجه ۹ هزار و ۵۰۰ تومانی را برند داخلی معرفی کرد و افزود: این جوجه وارداتی نیست و کیفیت آن بالاست چرا که برای پرورش آن از مکمل‌های مناسب استفاده شده است.

 

صدیق‌پور با بیان اینکه تقاضا برای خرید جوجه یک روزه از سوی واحدهای تولیدی افزایش یافته است، گفت: در ماه‌های آخر سال تقاضا خرید افزایش پیدا می‌کند پیش‌بینی این افزایش نرخ چندان دور از تصور نبود ما حتی نرخی بالاتر را از این در نظر گرفته بودیم که خوشبختانه با نظارت‌های صورت گرفته قیمت‌ها کنترل شد.

 

دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد جوجه یک روزه زیر ۶ هزار تومان است و نمی‌توان با استناد به افزایش نرخ یک سویه بگویم که قیمت جوجه یک روزه بالا رفته است.

تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار کالا از سه ماه آینده/ مجلس باید در مورد کسر بودجه پاسخگو باشد
هم اکنون بخوانید

 

وی با بیان اینکه مرغ شب عید تامین است، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان از ماه‌های قبل برای تولید مرغ شب عید اقدام کرده‌اند و هم‌اکنون  ۱۳۴ میلیون تن مرغ برای شب عید تولید شده است. سازمان پشتیبانی امور دام مازاد تولید را خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند تا زمانی‌که تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند برای تنظیم بازار آن را عرضه کند.

 

صدیق‌پور در پایان بیان کرد: اگر نهاده‌های دامی به موقع به‌دست تولیدکنندگان برسد گوشت آن به ثمر خواهد رسید و پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌ها در شب عید متعادل باشند.

 

همچنین در این رابطه مهدی یوسف‌خانی رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن تایید افزایش نرخ جوجه یک روزه، گفت: قیمت جوجه یک روزه بالا رفته است و این نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید آن بالا رفته است.

 

وی با اشاره به نوسان‌های قیمت جوجه یک روزه در یک ماه اخیر، گفت: قیمت جوجه یک روزه در ماه گذشته نوسان‌های زیادی را تجربه کرد و بین ۳ تا ۱۰هزار تومان در حال تغییر بود.

 

این فعال اقتصادی ادامه داد: بازار در حال حاضر آرام است و بیش از نیاز داخلی تولید و عرضه صورت می‌گیرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از این مهم است که با آغاز سال نیز شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.

 

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با بیان اینکه مرغ زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود، افزود: نرخ مصوب کیلویی ۳۱ هزار تومان است این در حالیست که مرغ در بازار کیلویی ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

دانلود قسمت 13 خون سرد | دانلود قسمت سیزدهم سریال خون سرد با لینک مستقیم
هم اکنون بخوانید

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا