ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۱ به ۱۰۰ میلیون تن می رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع مدیران عامل مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه گفت: تکمیل زنجیره محصولات و ایجاد ارزش افزوده باید با هدف کاهش خام فروشی مدنظر باشد و این موضوع به معنای آغاز دوره‌ای تازه از فعالیت‌های این صنعت ارزش‌آفرین است.


به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در نشستی با حضور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در عسلویه با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود چشم‌انداز روشنی دارد، گفت: اکنون ۶۸ مجتمع تولیدی با ظرفیت اسمی تولید سالانه حدود ۹۰ میلیون تن در حال فعالیت هستند که با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰۰ میلیون تن برسد.


وی با تأکید بر حمایت و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای تسهیل و رفع برخی موانع موجود در مسیر تولید، افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در منطقه وجود دارد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تأکید بر اینکه وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان حاکمیت و نهادی توسعه‌گرا حمایت از بخش‌های مختلف صنعت است، اظهار کرد: تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده باید با هدف کاهش خام‌فروشی مدنظر قرار گیرد و دوره‌ای تازه از فعالیت‌های این صنعت ارزش‌آفرین آغاز شده است.


شاهمیرزایی تصریح کرد: با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعضی از مشکلات پتروشیمی‌های این منطقه در کمترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

فشار لیگ برتر فوتبال بالای سر سازمان هواپیمایی کشوری
هم اکنون بخوانید


وی درباره تأمین خوراک مورد نیاز واحدهای پتروشیمی‌ها در فصل زمستان، گفت: خوشبختانه با تشکیل کارگروهی تلاش شده است تا کمترین آسیب به صنایع پتروشیمی وارد شود.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: طرح‌های آینده صنعت بر پایه خوراک‌های ترکیبی خواهد بود و در این زمینه چند مگاپروژه در حال ساخت است و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی، مسیر توسعه متوازن صنعت ارزش آفرین پتروشیمی هموارتر خواهد شد.


شاهمیرزایی با تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی، بیان کرد: زنجیره تکمیل متانول به محصولات با ارزش‌تر مانند پروپیلن و پلی‌پروپیلن نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری است و در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده شایانی کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =

دکمه بازگشت به بالا