کاهش ۹ درصدی وقوع جرائم خشن و مسلحانه از ابتدای سال تاکنون/ توضیح درباره جذب کارآگاهان زن در پلیس آگاهی

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه روند جرائم مسلحانه و خشن در تهران طی ۹ ماهه اخیر کاهشی بوده است، توضیحاتی درباره جذب کارآگاهان زن در پلیس آگاهی ارائه کرد.


«سردار علیرضا لطفی» رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت و گو با پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا درباره سرقت خشن و مسلحانه در تهران گفت: روند وقوع جرائم مسلحانه و خشن در ۹ ماهه اخیر امسال کاهشی بوده است و ۹ درصد روند کاهشی داشته است.

 

وی ادامه داد: در تهران بزرگ مهم این است سرقت بزرگ کشف نشده ای باقی نداریم. ما از طریق اقدامات اطلاعاتی سارقان مسلح را تحت رصد و کنترل داریم و دستگیری ها در این زمینه روند خوبی دارد.

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره تشکیل بانک اطلاعاتی از مجرمان سابقه دار و جرائم مسلحانه گفت: یک کار مشترک بین ما و قوه قضاییه در این زمینه صورت می گیرد. یکی از اعتماد نو به نقل از برنامه های آتی ما در این حوزه نیز ادامه همین روند است و برای سال ۱۴۰۱ در این زمینه نیز اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی برای اقدامات لازم صورت گرفته است.

 

سردار لطفی درباره استفاده از کارآگاهان زن در پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در پلیس آگاهی تهران بزرگ کارآگاه خانم نیز داریم. در آزمون هایی که برای کاراگاهی برگزار می شود نیز محدودیتی برای شرکت زنان کارآگاه وجود ندارد. کارآگاهان حتما باید آزمون بدهند. وقتی در آزمون انتخاب شوند برای ارتقاء در مراحل بعدی براساس پرونده هایی که رسیدگی می کنند، ارزیابی صورت می گیرد.

شناسایی ۹۷۶ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه‌روز گذشته
هم اکنون بخوانید

 

وی همچنین درباره مهمترین پرونده ها در ۹ ماهه اخیر در پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: همه پرونده ها از نظر ما مهم هستند. البته تمرکز ما بیشتر بر پرونده های جرائم خشن و مسلحانه و از این قبیل پرونده هاست. همچنین با توجه به نگرانی هایی که مردم نسبت به سرقت منازل دارند ما در این زمینه نیز تمرکز و اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی بیشتری در خصوص سارقان منازل داریم.

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بیشترین مواردی که از منازل سرقت می شود طلا، ارز و وجوهات است که مردم قاعدتا نباید در منازل نگهداری کنند اما متاسفانه مردم این وجوهات را علیرغم تاکیدات پلیس بازهم در منازل نگهداری می کنند. ۹۰ درصد اموال سرقت شده از منازل در خصوص همین موضوعات است.

 

سردار لطفی همچنین درباره پرونده های راکد گفت: در حوزه جنایی ما هیچ پرونده راکدی نداریم و از ده سال پیش تاکنون هر پرونده ای که به نتیجه نرسیده است را بررسی می کنیم. امسال بر روی ۱۴ درصد از پرونده های جنایی که در گذشته حل نشده باقی مانده بود، تمرکز کردیم و این پرونده ها بررسی شده و به نتیجه رسیده اند و این پرونده ها نیز به آمار کشفیات امسال اضافه شده اند و از همین رو آمار کشفیات ما به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است.

 

وی ادامه داد: ما در خصوص پرونده های جنایی و مهم پایه بررسی پرونده ها را بر روی ده سال گذاشته ایم و هر پرونده ای که در این مدت زمانی حل نشده باشد را بررسی و به نتیجه می رسانیم.

آزادراه ساوه همدان چهار قربانی جدید گرفت
هم اکنون بخوانید

 

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره پرونده افراد فقدانی گفت: ما امسال رسیدگی به پرونده افراد فقدانی را در پلیس آگاهی مرکز متمرکز کرده ایم و همه پرونده های فقدانی در آگاهی مرکز رسیدگی می شود. ما نگرانی مان در پرونده های فقدانی این است که این منجر به جنایت نشود و از همین رو این پرونده ها به صورت ویژه و شبانه روزی بررسی می شود.

 

وی درباره سن افراد مفقود شده در پرونده های فقدانی گفت: میانگین سنی در این پرونده ها متفاوت است یعنی ممکن است از سن کودکی تا سالمندی که به دلیل آلزایمر از خانه خارج شده و دچار فقدان می شوند، باشد اما در سنین جوانی عدد کمی قابل توجه است.

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا