برای حفظ نظام اسلامی، روحانیت باید هوشیارانه برخیزد

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایجاد انحراف در آرمان های انقلاب از مصادیق تضعیف جمهوری اسلامی است، گفت: ابتدا باید مصادیق تضعیف کننده نظام را بشناسیم و در سطح حوزه ها با برنامه ریزی برای مقابله با آن اقدام کنیم.


به گزارش خبرنگار ایلنا در قم،  آیت الله ال هاشم پیش از ظهر امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که با شعار رسالت حوزه های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در محل سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی در قم برگزار شد، اظهار داشت: همه معتقدان به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و در راس شان حوزه های علمیه و عالمان دینی باید در مرحله نخست، آفات و مصادیق تضعیف نظام جمهوری اسلامی را به درستی بشناسند و برای جامعه تبیین کنند.


وی افزود: در جهت حفظ نظام اسلامی و مبارزه با آفات، روحانیت باید هوشیارانه برخیزد و حرکت کند و البته برای شناخت آفات باید در جستجوی عوامل و اقداماتی برآمد که از اعتبارات و منزلت نظام می کاهد و موجودیت نظام را تضعیف می کند و همچنین اهداف والای نظام را در رسیدن به قله های معرفتی کند می کند.


امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از آفات، تبلیغ نظریاتی مبتنی بر ترویج اندیشه جدایی دین از سیاست است، گفت: تبلیغ نظریه تز جدایی دین از سیاست در نهایت موجب گسترش روحیه بی تفاوتی روحانیون و طلاب نسبت به نظام و انقلاب خواهد شد که ما باید نسبت به آن هوشیار و آگاه باشیم.

توئیت وزیر خارجه آذربایجان درباره دیدار با قالیباف
هم اکنون بخوانید


وی گفت: مخالفت با قانون اساسی مخصوصا قصوری که مربوط به اسلامی بودن نظام و تضعیف جایگاه ولایت فقیه می شود از دیگر آفات های پیش رو است که روحانیت باید به آن توجه کند.


آیت الله آل هاشمی اضافه کرد: سومین آفتی که نظام جمهوری اسلامی را می تواند دچار تهدید کند و جامعه روحانیت باید نسبت به آن هوشیار باشد ایجاد انحراف یا انجام هر گونه اقدام تبلیغی در این راستا است که نظام را تضعیف می کند و البته برای این موضوع ابتدا باید مصادیق تضعیف کننده نظام را بشناسیم.


وی گفت: باید آرمان های والای امام خمینی و اهداف مقدس مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای را در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین کنیم.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا