افت ۸۴ درصدی صادرات برق به دلیل افزایش مصرف مشترکان

به گزارش اعتماد نو به نقل از برنا، بر اساس داده‌های مرکز آمار طی تابستان ۱۴۰۰، حدود ۴۸۷ میلیون کیلووات ساعت برق از ایران به سایر کشورها صادر و در مقابل ۹۶۱ میلیون کیلووات ساعت برق، وارد کشور شده است.


از ابتدای سال ۱۳۹۸ برای اولین بار است که میزان صادرات برق در مقایسه با واردات آن کمتر بوده که دلیل اصلی آن افت ۸۴ درصدی صادرات در فصل دوم سال ‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در مقایسه با تابستان ۱۳۹۹، واردات برق نیز در فصل مورد بررسی حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.


بر اساس گزارش اتاق تهران، در فصل تابستان ۱۴۰۰ حدود ۱۱۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در کشور تولید شده که در مقایسه با فصل مشابه سال قبل تنها ۰٫۱ درصد افزایش یافته است.


 در فصل مورد بررسی، تولید برق توسط نیروگاه‌ های آبی، دیزلی، بادی و اتمی و بخاری در مقایسه با تابستان سال قبل به ترتیب با کاهش حدود ۳۰ درصدی و ۰٫۸ درصدی همراه شده و در مقابل تولید برق توسط نیروگاه‌ های گازی و چرخه ترکیبی ۴٫۳ درصد افزایش یافته است.


– میزان فروش داخلی برق در فصل دوم سال جاری، حدود ۹۰٫۳ میلیاردکیلووات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۸ درصد افزایش داشته است. در فصل دوم ۱۴۰۰، حدود ۶۷ درصد از کل فروش داخلی برق توسط دو بخش خانگی و صنعتی مصرف شده است.


 دو عامل مهم در افزایش فروش برق داخلی در این فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل، افزایش مصرف برق خانگی با مشارکت ۳ واحد درصدی و مصرف بخش کشاورزی با سهم ۲ واحددرصدی است.

نخستین بانوی خلبان کهگیلویه و بویراحمد از سوی فرودگاه یاسوج تجلیل شد
هم اکنون بخوانید


انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا